На 18 ноември в АМТИИ ще се проведе международната научно-практическа конференция „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“. Форумът отваря врати за четвърта поредна година и е организиран от преподавателите в магистратурите „Артмениджмънт“ и „PR на арторганизации“ във висшето учебно заведение по изкуствата в Пловдив.
Тази година в научната конференция ще вземат участие представители на факултета по артмениджмънт от реномирания турски университет Иедитепе, Истанбул. Проф. д-р Айсегул  Гучан ще изнесе доклад на тема „Нарастващата необходимост от образование по артмениджмънт в Турция“, а Ипек Чанкая-докторант в същото висше учебно заведение, ще представи научната разработка „Как да устоим? Управленски предизвикателства пред арт- инициативите“.
Сред чуждестранните участници впечатлява и асистентът-изложби в музея за съвременно изкуство „Ван Абе“ в Айндховен, Холандия Жаклин Хауари с разработката си „Как изкуството влияе върху света на бизнеса“.
От българска страна в международната научно-практическа конференция участват 4 висши учебни заведения - ЮЗУ, Тракийски университет, НХА и АМТИИ. Сред научната продукция на домакините впечатляват докладите на доц. д-р Живка Бушева, доц. д-р Емилия Константинова, доц. д-р Любомир Караджов, доц. д-р Татяна Стоичкова, доц. д-р Зора Янакиева, ас. д-р Сюзана Арутюнян-Василевска, ас. Васко Колев и др.
Техните научни и практически търсения повдигат въпроси за художественият факт като изкуство на PR-а и PR на изкуството, промените и лидерството в арторганизациите, плаващите кейове на Жан Клод и Кристо като феномен на артмениджмънта, как глобализацията оказва влияние върху арторганизациите в Европа и много други модерни въпроси пред теорията и управлението на арторганизациите, маркетинга и Арт PR-а.
Четвъртата международна научно-практическа конференция „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“ ще бъде открита на 18 ноември от 9.30 часа в зала 13 на академията от ректора на АМТИИ проф. академик Милчо Василев. Форумът затвърждава позициите на АМТИИ и управленските магистратури „Артмениджмънт“ и „PR на арторганизации“ като  генератори на идеи за модерно и функционално управление на процесите в изкуството и създаването на професионалисти с качествени познания в тази сфера.  
Закриването на международната конференция е предвидено за 17.15 часа в същия ден.

Програма:

“Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“
18 ноември 2016
Зала 13, Централна сграда – АМТИИ
ПРОГРАМА
9.00 – 9.30
Регистрация
9.30 – 9.45
Откриване
Слово на проф. Милчо Василев – Ректор на АМТИИ
9.45 – 10.00
Промени и лидерство в арторганизациите
доц. д‐р Ж.Бушева, АМТИИ
10.00 – 10.15
Дидактически аспекти на семинарните упражнения по методика на
обучението по изобразително изкуство в бакалавърска
и магистърска степен
доц. д‐р Зора Янакиева, декан на
факултет „Изобразителни изкуства“,АМТИИ
10.15 – 10.30
Flash Mob истерия или новият маркетингов инструмент на 21 век
ас. д‐р Сюзанна Арутюнян‐Василевска, Драматичен театър Пловдив
10.45 – 11.00
Художественият факт като изкуство на PR-а и PR на изкуството
доц. д‐р Любомир Караджов, PR на АМТИИ
Aкадемия за музикално, тaнцово и изобразително изкуство
Пловдив
2 | P a g e
11.00 – 11.15
Нарастващата необходимост от образование по артмениджмънт
в Турция
проф. д‐р Айсегул Гучан, Университет Иедитепе, Инстанбул
11.15 – 11.30
Николай Райнов – посланникът на светлината
Борислава Амуджева, магистър по артмениджмънт
11.30 – 11.45
Хуморът в рекламата
доц. д‐р Клавдия Камбурова, ЮЗУ
11.45 – 12.00
Стратегии за управление на художествени галерии
гл.ас. д‐р Катя Тинева – Гюрковска, Тракийски университет
12.00 – 12.15
Как изкуството влияе върху света на бизнеса
Жаклин Хауари, асистент изложби в музей „Ван Абе“, Айндховен /Холандия/
12.15 – 12.30
По какъв начин глобализацията оказва влияние върху
арторганизациите - примери от Европа
доц. д‐р Татяна Стоичкова, НХА
12.30 – 13.30
Кафе пауза
13.30 – 13.45
„Плаващите кейове“ на Жан Клод и Кристо като феномен на
артмениджмънта
доц. д‐р Емилия Константинова, АМТИИ
13.45 – 14.00
Как да устоим? Управленски предизвикакателства при арт инициативите
Ипек Чанкая, докторант в университет Иедитепе, Истанбул
Aкадемия за музикално, тaнцово и изобразително изкуство
Пловдив
3 | P a g e
14.00 – 14.15
Античност и съвремие – икономическият потенциал на българското
културно наследство
Георги Иванов /Жорж Трак/, Културен център „Тракарт“
14.15 – 14.30
Йерархия в управлението на творческия и производствения процес при
създаването на игрални филми
Иван Владимиров, докторант ЮЗУ
14.30 – 14.45
Телевизионният сериал като реклама
Биляна Топалова, ЮЗУ
14.45 – 15.00
Финансиране и управление на научни и образователни проекти
в областта на изкуството
Весела Казашка, експерт проекти АМТИИ
15.00 – 15.15
Управленски проблеми при организацията на първото издание на
Арт фестивал "Лицето на изкуството"
Глория Керемедчиева, магистър по артмениджмънт
15.15 – 15.30
Субективно и обективно за резултатите от реформата на сценичните
изкуства в 2016 г.
Виктор Бойчев, директор на Държавен куклен театър – Пловдив
15.30 – 15.45
Създаване и управление на артистично-музикална програма
за 10-дневен круиз
Красимира Манчева, магистър по артмениджмънт
Aкадемия за музикално, тaнцово и изобразително изкуство
Пловдив
4 | P a g e
15.45 – 16.00
Управление и развитие на човешките ресурси във сферата на
графичният дизайн и рекламата
Мина Събева
16.00 – 16.15
Управление на дългия път на едно частно дарение до общинска
изложбена зала
Любена Хаджийска – Енева, магистър по артмениджмънт
16.15 – 16.30
Финансиране на арторганизации и ролята на артмениджъра
ас. Васко Колев, АМТИИ
16.30 – 16.45
Ролята на архитектурата в изграждането на бранд идентичност
арх. Даниела Янкова, НХА
16.45 – 17.00
Организационни форми на учебна работа по изобразително изкуство
доц. д‐р Зора Янакиева, декан на
факултет „Изобразителни изкуства“,АМТИИ
17.00 – 17.15
Икономически модели за реализиране на кураторски проекти
(пътуващи или изложби)
гл.ас. д‐р Катя Тинева – Гюрковска, Тракийски университет
17.15 – 17.30
Заключителни думи и закриване на конференцията