Община Пловдив, която все по-успешно се развива като водеща дестинация за културен, събитиен, винен и религиозен туризъм в страната, получи престижния приз „Лидер в туризма на Балканите“ по време на второто издание на наградите Balkan Awards for Tourism Industry 2016.
Церемонията се състоя снощи в хотел Premier Best Western в София. Организатори на събитието са ВИП Комюникейшън, в партньорство с Българо-румънска Търговско промишлена палата, Италианската Търговска камара, Българската Хотелиеро-ресторантьорска асоциация, Бизнес Клуб Лондон и други. От името на община Пловдив, наградата получи директора на Общинско предприятие „Туризъм“ - Виделина Гандева.
Град Пловдив бе номиниран и получи престижното отличие, не само защото е един от най-старите градове в Европа, който пази огромно културно и археологическо наследство - повече от 700 културно-исторически забележителности и над 300 000 движими културни паметници, с находки от седем археологически периода, но и заради успешната реализация на поредица от амбициозни проекти, като част от стратегията на Община Пловдив за развитието на града.
Много от забележителностите на Пловдив днес са напълно обновени. „Капанът“ се превърна в първия квартал на творческите индустрии в сърцето на града, със своите над 60 самостоятелни локации. В напълно обновения Природонаучен музей се намира първият в страната 3D планетариум. Малката базилика и Римският стадион са не само уникални туристически обекти, но и любими места за пловдивчани и гости. В момента усилено се работи по реставрацията на Епископската базилика - най-голямата раннохристиянска базилика на Балканите, с която Пловдив ще кандидатства за включването й в списъка на обектите, признати за културно наследство от ЮНЕСКО. На територията на Стария град бяха реставрирани и открити Антовата къща, къща „Бирдас“ и най-старата и импозантна къща – перлата „Клианти“.
Пловдив спечели наградата „Златна ябълка“ на Световната организация на журналистите и писателите в областта на туризма – FIJET. Наградата "LaPommed'Or" или „Златната ябълка“, своеобразен еквивалент на Оскар в туристическата индустрия, беше връчена на кмета на Пловдив инж. Иван Тотев през септември тази година.
В последните няколко години, градът се развива изключително динамично и заслужено получи много отличия в международен план. Пловдив е най-старият жив град в Европа, според „Дейли телеграф“ и най-добрият град за бизнес в България за 2014 и 2015 година. Той е обявен за шестия най-добър град в света, който трябва да бъде посетен през 2015 година и е в топ 10 на водещите туристически дестинации в световен мащаб. Според LonelyPlanet, е сред най-желаните дестинации за посещение. През настоящата 2016 г. одина, Пловдив бе обявен за водеща туристическа дестинация в класацията „Най-добри европейски дестинации – 2016“.
През 2015 г., Пловдив получи други две награди на церемонията по време на първото издание на BALKAN AWARDS FOR TOURISM INDUSTRY– приз за „Културен туризъм 2015“ и за „Балканска столица на културата“.
Все по-привлекателен и по-успешен, през април 2016 г., градът под тепетата стана домакин на най-престижният независим винен конкурс в света Concours Mondialde Bruxelles - 2016. В Пловдив се проведе и годишната конференция на регионалните европейски телевизии СИРКОМ, както и на петата национална среща „Музеите и устойчивото развитие".За първи път в Пловдив, през септември се проведе ФАРА 2016 - най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната. Всички те доведоха нов сегмент посетители в града.
Гостите в последните две големи международни прояви, които се проведоха в България – конференцията, организирана от Българо-американската комисия за образователен обмен ФУЛБРАЙТ на тема „Музейни експозиции и стандарти: Поглед напред” (28-29.11.2016), в която участваха представители на Смитсъновия институт и водещи американски експерти в областта на културното наследство и музейните науки, както и участниците в Международния конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм (29.11.- 01.12.2016), организиран от Министерство на туризма на България, също включиха в програмата си посещение на хилядолетния град.
Добър пример за ползотворното сътрудничество на Община Пловдив с фирмите от туристическия бранш и с българските външнотърговски представителства в чужбина е и ежегодната Международна среща за туризъм. Това е един от успешните проекти на община Пловдив, в резултат на който се отчита устойчив ръст на потока от чужди туристи през всяка следваща година.
Богатият културен календар на Пловдив, който включва повече от 100 престижни прояви годишно – опера, камерни, симфонични концерти, театрални фестивали, рок концерти, изложби, пърформанси, представления и културни продукти от всички жанрове на изкуството, отдавна са получили широко международно признание и привличат все повече и повече туристи. В резултат, броят на посетителите се е увеличил многократно, като само тези в Стария Пловдив са над 800,000. С 58% са се увеличили и посещенията на музеите в града. Данните на Национален статистически институт сочат и значителен ръст в реализираните нощувки на територията на Пловдив – 18%. Старият град стана най-посещаваният резерват в България.
Постигнатите успехи са резултат от разнообразния и атрактивен туристически продукт и ефективните маркетингови стратегии. Тези положителни промени настъпват благодарение на политиката, която води и изпълнява екипа на Община Пловдив, на съвместните усилия на експерти и партньори от всички институции и неправителствени организации ЗАЕДНО. Това е и мотото на концепцията, с която Пловдив спечели престижната титла „Европейска столица на културата – 2019“, когато градът ще бъде лицето на България и Европа пред света.