Приключи 34-то издание на най-голямото международно туристическо изложение в България – „Ваканция и СПА Експо“ 2017, което се проведе от 15 до 17 февруари в Интер Експо център – София.  То ще бъде запомнено с рекордния брой участници, представящи нови туристически продукти и атрактивни дестинации - повече от 380 участници от 20 държави в целия свят. Над  20 000 посетители имаха възможност да се възползват от привлекателните отстъпки, които през тази година достигнаха до 30% в дните на събитието, по данни на организаторите.
Петдесет български общини се конкурираха за вниманието на туристическите компании и пътуващите хора. Традиционно със свой щанд в изложението участва и Община Пловдив, чрез своето ОП „Туризъм“. Представянето на община Пловдив с всяка изминала година става все по-атрактивно и значително разширява достъпа до крайни клиенти на местните доставчици на туристически услуги. 
Мащабното туристическо събитие беше открито от служебния министър-председател на Република България проф. Огнян Герджиков и служебният министър на туризма Стела Балтова, които в приветствията си подчертаха важността на туристическия сектор за българската икономика и изразиха очакванията си и тази година индустрията на гостоприемството да запази възходящия си тренд. На церемонията по откриването присъства и заместник-кметът по култура и туризъм на община Пловдив, Амелия Гешева.  Специално внимание, пpeмиepът обърна на щанда на Пловдив, като не пропусна да изкаже подкрепата си за града като Европейска столица на културата през 2019.
Щандът на Пловдив се радваше на голяма посещаемост през всички дни на изложението, а представителите на Общинско предприятие "Туризъм"- Пловдив осъществиха многобройни контакти с туроператори и представители на бранша от България и чужбина, които проявиха интерес към предстоящата Международна среща по туризъм (4-7 октомври 2017). Засилен интерес към дестинация Пловдив имаше и от страна на представители на национални и регионални електронни сайтове, регионални телевизии и печатни издания.
Според специалистите в бранша, за утвърждаването на България, като предпочитана дестинация за кратковременни пътувания допринася увеличаващия се брой на компаниите, които откриват нискотарифни полети до нашата страна. Културните и спортните събития, са сред най-ефективните стимули за посещение на България и възможност за популяризиране на страната ни като перспективна бизнес дестинация. Само преди броени дни авиокомпанията „Райънеър” обяви своята втора линия от Пловдив до Брюксел Шарлероа, която ще стартира в началото на месец октомври, 2 пъти седмично, като част от планираната зимна програма за 2017г. В момента авиокомпанията има полети до Лондон.  „Райънеър” изпълнява редовни линии от летище „Пловдив“ от пет години и вече е превозила над 400 000 пътници. Именно с цел да подпомага развитието на аерогарата, през 2010 г. бе създаден и първият по рода си в страната „Фонд за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България", в който  членуват общините Пловдив, Родопи, Асеновград, Куклен, Калояново, Първомай.