За поредна година Община Пловдив е номинирана в петото издание на националния конкурс “Read & Travel“ (Чети и пътувай), който ще се проведе по време на  XIV-то Международно туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново от 6 до 8 април 2017. И двете подадени кандидатури са номинирани в категорията „Най-ефективни рубрики и публикации“.

    Първата от номинациите е видео отразяване на Международната среща за туризъм – 2016 – Община Пловдив“ . Клипът представя едно от ключовите събития в туристическия бранш за Пловдив. Срещата се организира ежегодно от Община Пловдив чрез ОП „Туризъм“ – Пловдив в сътрудничество с Министерство на туризма, частни компании, местни и национални власти. Клипът акцентира върху динамиката и разнообразието на форума, успешно съчетаващ туризъм на преживяването и осъществяване на бизнес комуникации. Досега срещата е привлякла повече от 700 туроператори и журналисти от цял свят, които я описват като успешна и криеща голям потенциал за представянето и развитието на Пловдив като водеща дестинация за културен, винен, религиозен, събитиен, шопинг, уикенд и други видове туризъм. Основен акцент на събитието е панелът от B2B срещи, по време на които делегатите имат възможността да представят продуктите и интересите си, да осъществят нови партньорства и да разширят бизнес мрежата си. Поредното девето издание на форума ще се проведе от 4 до 7 октомври 2017.
Пловдив се състезава в същата категория и с публикациите на журналисти от Международна асоциация на журналистите и писателите в областта на туризма FIJET. Напомняме, че престоят им в град Пловдив през периода 7ми - 9ти септември бе свързан с церемонията по връчване на наградата „Златна ябълка“ – едно от най-престижните отличия в туристическия бранш, което се връчва ежегодно на определена дестинация, браншова организация и др. Наградата е за постижения в областта на туризма и е „своеобразен туристически Оскар“. В резултат от натрупаните впечатления през петте дни от своя престой в Пловдив журналисти от Франция, Великобритания, Румъния, Испания, Италия, Хърватска, Турция, Египет, Мароко, Ливан, Тунис и България написаха за Пловдив и публикуваха своите статии по света. Специално участие взе и една от най-гледаните хърватски телевизии - Rijeka TV, екипът на която  подготви и излъчи филм, посветен на Пловдив като Европейска столица на културата 2019. Това е най-мащабната международна кампания на български град, вследствие от журналистическо посещение.
Представянето на номинациите от конкурса ще бъде направено от жури по време на Международното изложение „Културен туризъм 2017” във Велико Търново. Наградите в отделните категории ще бъдат връчени на заключителната официална вечер на изложението.