Пловдив е единственият град с две отличия на туристическото изложение за културен туризъм във Велико Търново, което се проведе от 6 до 8 април 2017 г. „Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново е уникален форум, защото е изключително полезна платформа за устойчиво развитие на този вид специализирани услуги, които са в центъра на вниманието на Министерството на туризма“. Това обяви министърът на туризма Стела Балтова при откриването на 14-то издание на борсата. По време на обиколката на изложението министър Балтова подчерта важната ролята на Пловдив като първата европейска столица на културата за промотиране на България като дестинация за културен туризъм. Освен с ефектния щанд, Пловдив впечатли участници и посетители с цялостната си рекламна концепция, чийто акцент е обновеното културно-историческото наследство на града, богатият и разнообразен събитиен календар и предстоящата 9-та Международна среща за туризъм през октомври 2017 г.
Изложението във Велико Търново е не само първият специализиран форум за популяризиране на културния туризъм и неговото значение за България като туристическа дестинация, но и територия на сътрудничество между държавните и неправителствените организации, общините и музеите, научните среди и бизнеса. Тази година в него участваха около 70 български и чуждестранни изложители, които демонстрираха познати или малко известни дестинации, туристически забележителности, нови продукти и атракции. Сред тях бяха голям брой български общини, музеи, неправителствени организации, туроператори, турагенти, както и представителите на посолствата на Азербайджан, Бразилия, Виетнам, Държавата Палестина, ЮАР, на градовете партньори на Велико Търново - Прага, Бурса, Охрид, Серес, Хаен.
По традиция в навечерието на 7-ми април на офциална церемония в театралния салон на читалище „Надежда“ бяха връчени наградите на най-добрите дестинации през 2016 г. За трети пореден път Община Пловдив получи приза за „Най-атрактивен и оригинален експозиционен щанд“. В съпътстващия изложението, единствен по рода си национален конкурс "Чети и пътувай", Пловдив грабна отново награда, този път в категорията „Най-ефективни рубрики и репортажи“ за най-ефективната рекламна медийна кампания на български град във връзка с награждаването на града в приза „Златна ябълка“ на FIJET.