Членове на борда на Холандската Монтесори Асоциация и членове на Монтесори Европа са на работно посещение в града по тепетата. Те са тук по покана на Община Пловдив, на което ще оценяват провежданите обучения на педагози за прилагане на метода на Мария Монтесори и на работата в детските градини, където той е въведен.

Оценката ще се осъществи от д-р Елизабет Матисен и д-р Ярд ван де Вижвер, доказани специалисти в областта на Монтесори педагогиката.

До момента те са посетили детските градини „Мир“, „Велимира“, „Майчина грижа“, „Буратино“, а утре им предстои наблюдение в „Мирослава“. По време на срещите си с екипите от преподаватели те обсъждат, дискутират и уточняват конкретни детайли на обучението по метода.

Целта на посещението им е да окажат подкрепа на педагозите от детските заведения, въвели метода Монтесори от началото на 2017 г. за подобряване качеството на услугата, както и на обменят опит и знания, които са натрупани през годините от посещенията си в различните държави.

Община Пловдив стартира своята програма за въвеждане на Монтесори педагогиката в 5-те общински детски градини в началото на 2016 година. Реалното въвеждане на метода започна в началото на 2017 г., като миналият месец лично кметът Иван Тотев връчи дипломите на първите успешно дипломирали се педагози. В следващия курс на обучение по програмата предстои да се включи още една детска градина и училище.

 

Д-р Елизабет Матисен е магистър по педагогика и психолог. От 1963 г. тя работи като Монтесори учител на деца от 4 до 12 годишна възраст, а от 1969 до 2006 г. е преподавател в Hogeschool Leiden – университет за приложни науки. Г-жа Матисен консултира училища в Холандия, Белгия, Украйна, Русия, Китай, Ливан и Германия повече от 20 години.

Д-р Ярд ван де Вижвер също има дългогодишен опит като учител, директор и преподавател в Hogeschool Leiden. За работата си за развитие на училищата е възнаграден с национално отличие (Mommers-prijs). Неговата компания "Vivid Onderwijs" е специализирана в областта на иновациите в образованието и развитието на учебните заведения.