Паралелно със старта на новата пролетно-лятна полуинтензивна сесия за всички желаещи реализация с френски език, усилено напредва и подготовката за 14-то издание на Международния фестивал за франкофонска песен „Златен ключ”, който се провежда през юни и тази година се очертава да е още по-мащабен и забележителен. За него и град Пловдив тръгва специален рекламен клип по най-голямата франкофонска телевизия в света TV5 Monde. Фестивалът за франкфонска песен „Златен ключ”- Пловдив допринася за вписването на Алианс Франсез в международната мрежа и календар от франкофонски фестивали, като по този начин помага за популяризирането и добрата реклама на Пловдив и България по света. Община Пловдив е неизменен партньор при провеждането на това мащабно международно събитие.
Както по традиция, участие ще вземат изпълнители от няколко държави, лауреати от франкофонските фестивали в Европа и победителите от предходните издания на Пловдивския фестивал. Вече са известни и бъргарските финалисти от цялата страна, които ще пеят на трите концерта през юни в Пловдив. Българските лауреати от първите издания на Фестивала, които развиват успешно своята музикална кариера, като Антония Маркова и Лазар Кисьов, са подготвили много приятни изненади за публиката. Тази година за първи път от основаването на „Златен ключ”, в партньорство с Алианс Франсез Толиати, ще има изпълнител и от Русия. Това ще бъде лауреата на техния фестивал за франкофонска песен „Мосю и Мадам Шансон”, чийто финал е в неделя на 23 април в гр. Толиати. Подготвя се и специален  фестивален брой на списанието “AllianceS” с основна тема за изкуството и маниерите на маса, представяне на френската кухня, като част от културата и добрия живот по френски.
 „Усилията на екипа ни са насочени към това Фестивалът „Златен ключ” да бъде по-атрактивен и вълнуващ за любителите на френския език, дух и култура. ГДК „Борис Христов” ще бъде отново сцена на красота, трепетни мигове и емоции. Новост тази година ще бъде и присъствието на две френски „Мис” и това безспорно ще допълни френския шик на седмицата”  - заяви директорът на Алианс Франсез Пловдив, г-жа Теофана Брадинска. Присъствието на двете „Мис Франция” през седмицата и на сцената е рекламно, а и мотото на концертите е „Мода и Шансони”. Те ще представят различни тоалети Висша мода, както и специалната златна рокля от конкурса, наречена „Феята Мелюзин”, дело на международно признатия дизайнер Пенг Саенпитна, познат на модните подиуми от Париж до Банкок и спечелил конкурса на Организационния комитет на  „Мис Франция” за създаването на модели за тях. Роклята „Феята Мелюзин” се отличава с блясък, изтънченост и елегантност, а облечената в нея „Мис” ще изпълнява рекламните желания на нашите партньори. Художникът-стилист г-жа Мариана Мукарева ще се грижи за грима на Френските Мис, а прическите им ще са дело на коафьори, избрани от г-жа и г-н Давиде Кристиано.
И тази година провеждането на „Френска седмица” на площад „Стефан Стамболов” пред Общината,  в дните от 19 до 25 юни, ще съпътства музикалния фестивал. Различни перформанси ще забавляват пловдивчани и гостите на града ни, всички фирми участнички готвят изненади и анимации, промоции и различни атракции. 
Своеобразна иновация са и информационните сеанси, които се осъществяват директно с Монреал чрез онлайн платформа, даваща възможност проявяващите интерес да се запознаят с най-новите промени при кандидатстването за Квебек. Няма как да не се и отбележи увеличаващият се интерес на желаещите да изучават френски език поради различни причини, част от които са отварянето на трудовия пазар и предстоящата сезонна работна заетост. Всички концерти на Фестивала ще се състоят в Градския дом на културата „Борис Христов” и са с вход свободен за гостите и  любителите на музиката.