От тази година Община Пловдив въвежда централизиран електронен прием на учениците в първи клас в общинските училища на града. В момента протичат тестови проверки на електронната система. Предстои в близките дни обучение на училищните екипи, които ще осъществяват работата със системата. Ще бъде  въведена подробна информация за всяко училище и свободните места за първо класиране.
За родителите системата ще стартира от 2 май 2017 година. От тогава на адрес priem.plovdiv.bg те ще могат да се регистрират и да подават заявления за участие в първото класиране на своите деца. Моментът на подаване на заявлението няма да има никаква тежест при класиранията. Важно е да бъде спазен само крайният срок. За първото класиране, което е на 2 юни 2017 г., родителите следва да подадат заявления онлайн до 31 май 2017 г. Ако нямат достъп до интернет и се затрудняват с въвеждането на заявление, могат да подадат на хартиен носител по образец своите заявления за кандидатстване в срок до 30-ти май в училището, което им е първо желание. Двата варианта са равностойни, но при подаването на заявления по интернет ще имат достъп до повече информация (в това число и до резултатите от класиранията) и възможността за промяна в желанията ще е по-лесна. Много важно изискване е подаването само на едно заявление (по интернет или на хартиен носител). Системата няма да позволи въвеждане на второ заявление за едно дете.
Предвидени са второ (на 20.06.2017 г.) и трето (на 4.07.2017 г.) класиране. За всички важни срокове - подаване на заявления за кандидатстване и съответно за записване на приетите деца, родителите ще могат да се запознаят от сайта на електронната система. Там ще са публикувани и всички важни нормативни документи, ръководство за родителите за работа със системата, свободни места и подробни данни за всяко училище.
Повече информация за правилата и критериите към момента родителите могат да намерят на страницата на Община Пловдив (plovdiv.bg) в секция „Образование“.