В дворното пространство на галерия „Златю Бояджиев” под надслов „Нарисувай и открий” се проведе  демонстрация, свързана с изобразяването на фантастични образи върху тениски, вдъхновени от асаните-  йогийски упражнения-пози, които децата рисуваха (кобра, лотос, дърво, планина, войн, мост и др.).
Техниката върху текстила включва отпечатък от проекта на детето и ръчна рисунка.Използват се специални  текстилни бои, като тениските могат да се носят години наред.
На три централни пана децата рисуваха върху следните образи: дървото на живота, което символизира  космическа хармония; бога на слънцето, който олицетворява деня и бога на нощта, който вплита в себе си  положителното и отрицателното.В основата на всички техники е кръгът-символ на слънцето, означаващ здраве
и плодородие.
Последва представяне на махенди - стара ведическа техника на рисуване с къна върху ръце, крака, тяло,  изписване на кръгове, мандали, символизиращи слънце и здраве.
„Нанасяме с конуса (приспособление за рисуване) прецизно къна, като тя е направена от билки.Изобразените
фигури са флорални мотиви, къната трябва да изсъхне 5-6 часа, след което излишната част пада, а другата  попива през кожата.Тази татуировка трае около две седмици”, обясни Стела Петрова,  от 8 „а” клас в СУ  „Св.Паисий Хилендарски”-гр. Пловдив.
Програмата продължи с изпълнение на индийски танц от 7-годишната Дара-Мария, която с финес ни пренесе в
Боливуд.След това малчугани от Спортен клуб „Самодива” с ръководители Даниела Трифонова и Кристиана-  Лиляна Влядой изпълниха „Котенца” и „Танцуващи сърца”.
Накрая Мария Папаянопол показа йога практика.Децата претвориха нарисуваните образи от текстила в йога-
асаните.
„Чрез йога поза творим с телата си.Така се стимулира творческото мислене на децата, развива се  концентрация и способност за фокус, контрол на тялото и не по-малко важно-дишането.Малчуганите се учат  чрез техниките на йога да изразяват себе си, да бъдат креативни и да се чувстват свободни”, обясни Мария  Папаянопол.
Тя демонстрира, че йогата не е състезание, спорт, а учение как децата да се харесват и обичат такива, каквито са, с техните способности и силни страни.