С SMS или по имейла EVN уведомява предварително неизрядните абонати за спиране на тока от този месец, съобщават от дружеството.
В писмото ще бъдат посочени неплатените задължения, заради които предстои прекъсване на електрозахранването. Известяването щe се получава 3 дн,и преди да бъде дръпнат шалтерът.  Услугата е безплатна за всички битови абонати на EVN България Електроснабдяване, без значение на кой мобилен оператор са клиенти.

За да се възползват от новата услуга, абонатите обаче  трябва еднократно да попълнят декларация и да заявят услугата.  Тя е достъпна и на интернет страницата на држеството www.evn.bg, както и на място във всеки EVN офис. Като допълнителна опция в декларацията всеки клиент би могъл  да заяви и безплатна услуга -  уведомление за стойността на месечната си фактура също с SMS или имейл.  
От EVN напомниха, че във всяка фактура е посочен срокът на следващо плащане. Официалните срокове за плащане на консумираната електроенергия са от 1-во до 15-то число на месеца (за I група клиенти) и от 11-то до 25-то число на месеца (за II група клиенти). След изтичането на съответния срок, дружеството предоставя още 10 дни, в които клиентът може да плати със законовата лихва за забава.