Пловдивският народен представител и член на постоянната комисия по въпросите на децата, младежта и спорта Теодора Халчева участва в Петата национална научно-практическа конференция за агресията в училищата, на улицата и в интернет. Тридневният форум се организира от Община Асеновград, като в него се включват от цялата страна представители на местни комисии за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, педагогически съветници и специалисти. „Присъствам по собствена инициатива, защото смятам, че този диалог между народните представители и хората, които работят на терен и познават проблемите в дълбочина, е задължителен”, изтъкна най-младият депутат в 44.НС. По думите й, специалистите са тези, които дават адекватната и ефективна информация, за да бъде превърната в качествена законодателна инициатива. Попитана от журналисти за Закона за реформата в детското и младежко правосъдие, тя уточни, че все още не е внесен вариант за обсъждане. Тя съобщи, че миналата седмица по нейно предложение на разговор за хода на посочения законопроект е поканен правосъдният министър. Предстои г-жа Цачева да бъде изслушана в постоянната комисия. „Важно е да разберем на какъв етап е законопроектът, но считам, че не бива да се отлага разглеждането му. Между първо и второ четене са възможни промени, които да отразяват реалността и да отчитат обществения интерес, но все пак трябва да се депозира вариант”.
Народният представител от „БСП за БЪЛГАРИЯ” се ангажира с организирането на публично обсъждане на законопроекта със специалисти и неправителствени органзиации, когато той бъде факт. Това е една от приоритетните области, в които Теодора Халачева работи активно. В тази връзка са и двата актуални въпроса, внесени от нея за петъчния парламентарен контрол. Първият е към министъра на вътрешните работи относно Проект „Подобряване на закрилата на детето и превенция на детската престъпност в България“. Поводът за втория е драматичният случай от миналата седмица в Центъра от семеен тип в Карлово, който разтърси обществото с разкритията за условията и начина на живот на децата в социалната институция.