Окръжна прокуратура-Пловдив внесе в съда обвинителен акт спрямо Здравко А., на 29 г., за това, че нарушил Закона за движение по пътищата и по непредпазливост причинил смъртта на другиго, която е настъпила на местопроизшествието – пешеходна пътека – престъпление по чл. 343 ал. 3 във връзка с ал.1 във връзка с чл. 342 ал.1 от Наказателния кодекс. На 19 октомври 2016 г. в гр. Пловдив, обвиняемият Здравко А. управлявал автобус, марка „Исузу“, по линия на градския транспорт, като се движел по дясната лента на платното на бул. „Никола Вапцаров“, в посока от запад на изток. Пътната настилка била суха, видимостта – много добра. Автобусът се приближил до кръстовището на бул. „Никола Вапцаров“ и улица „Стефан Стамболов“. На това място имало трайно очертана, с две прекъснати линии, пешеходна пътека. Водачът Здравко А. намалил скоростта на автобуса, но не спрял напълно. По това време пешеходката С. Г., на 61 г., се намирала на десния, южен, тротоар, откъдето предприела по пешеходната пътека пресичане на платното за движение, от дясно на ляво пред автобуса. Тя навлязла в платното за движение на червен сигнал на светофара и се намирала до предната част на автобуса, като водачът не е имал добра видимост през стъклото на първата врата. Автобусът в този момент спрял на червен сигнал на светофарната уредба. С.Г. се придвижила малко в неговата посока и навлязла пред автобуса. В този момент светофарът за автобуса светнал червено-жълт сигнал и обвиняемият потеглил, но след една секунда настъпил удар на предната дясна част на автобуса в лявата страна на С.Г., като тя паднала на земята и била прегазена. Според съдебно-медицинската експертиза С.Г. е починала от тежка черепно-мозъчна травма. Според автотехническата експертиза скоростта на автобуса непосредствено преди задействане на спирачната система и след удара в тялото на жената е била 15 км/ч. Ударът е настъпил при зелен сигнал на светофара – за автобуса и при червен сигнал - за пешеходката. Водачът на автобуса е имал частично ограничение на видимостта, като на предния десен ъгъл на обзорното стъкло на автобуса била поставена правоъгълна табела с означение на линията, по която се движел автобуса и по този начин била ограничена видимостта зад пешеходката на височина 1,85 м от пътното платно.Според вещите лица, основното задължение на водача е да наблюдава непрекъснато наличието на пешеходци, пътници, други превозни средства и евентуални препятствия по пътя чрез монтираните външни огледала за обратно виждане, като чрез дясното - обвиняемият Здравко А. е могъл да възприеме пресичащата пешеходка, да намали скоростта и да спре, за да премине тя. По делото са разпитани свидетели, извършени експертизи, иззети веществени доказателства и други.