„ Наредбата за платените паркоместа е незаконосъобразна, процедурата е непрозрачна и несправедлива към пловдивчани. За нас гражданите трябва да бъдат равнопоставени, а тук не е така“. Това заяви народният представител от Обединени патриоти Славчо Атанасов на пресконференция днес. Той обяви, че вкарват в Административния съд общинската наредба за платени паркоместа пред жилищните блокове. Промените в Наредбата за реда и условията за издаване на разрешение за ползване на място- общинска собственост бяха приети на 28 септември от Общинския съвет.
Славчо Атанасов, общинските съветници Слави Георгиев и Костадин Гаров бяха категорични, че те са за това проблемът с паркирането в града да се решава, но не по този начин. Напротив, това решение ще доведе до хаос и междусъседски войни, обявиха от Обединени патриоти.
„Според сегашната процедура издава кметът заповед – обявление за процедура по реда на закона няма, не се знае кога се обявява, какво се обявява, лепят се пред входа някакви съобщения, кой видял, видял. Събуждаш се един ден и виждаш, че местата са разпределени, раздадени и платени – ти къде паркираш колата си“, зададе риторичен въпрос Славчо Атанасов в подкрепа на твърдението си, че процедурата е непрозрачна и без ясни правила. Костадин Гаров добави, че от подобен „ред“ проблемът ще се разрасне, давайки пример, че в един жилищен блок в „Тракия“ при 130 апартамента били раздадени 10 платени паркоместа, неясно по какъв критерий, и вече били сложени скоби. Останалите къде отиват, попита общинският съветник. При патриотите има вече входирана жалба от Енчо Василев, живеещ в блок 8 в ЖР „Тракия“.
Според Славчо Атанасов и Костадин Гаров основният проблем в Пловдив е не местодомуването, а спирането и престоят. Давам пример – гражданин от „Тракия“ си е купил паркоместо, сутринта отива на работа, но мястото му пред блока остава заключено със скоби и не може да се използва, в същото време другите няма къде да паркират. Отива гражданинът на работа в район „Централен“. Там ситуацията е същата – живеещи вече са платили и заели паркоместата си, те са затворени със скоби и човекът няма къде да паркира. Същото ще е с пловдивчанин, живеещ в центъра, но работещ в „Тракия. Ще се получи така, че през деня ще има празни паркоместа, заключени със скоби, които няма да могат да се ползват. Това не решава проблема с паркирането“, категоричен бе Славчо Атанасов.
Председателят на групата съветници Слави Георгиев даде пример с изградените нови жилищни комплекси „Оазис“, вдигнати без необходимото според закона изискване за паркомясто на жилище. „Тук не се мисли за решаване на проблема, а за събиране на приходи, категоричен бе Слави Георгиев. По думите му за платено паркиране може да се мисли едва когато има изградени поне 60 на сто паркинги в града. Трябва да се даде възможността и тогава да се определя реда, каза Слави Георгиев.
"Наредбата е незаконосъобразна и противоречи на Закона за общинска собственост, според който ползването на общински имот е задължително да се предоставя след провеждане на публичен търг или конкурс. Наредбата отменя разпоредба, приета миналата година на 17 май в ОбС , според която при повече от двама кандидати за едно паркомясто ще се прилагат процедури, уредени в закона като публичен търг . Сега ще се прилага нова процедура, която не фигурира в законите. Според нея кметът издава заповед и назначава комисия, която ще определя ползвателите на паркоместата. А останалите участници нямат право да обжалват, обясни адвокат Атанас Петров. Той откри и противоречие- от една страна наредбата има задължителен характер за всички физически и юридически лица, които ползват паркоместа, от друга страна се отказва на юридически лица да участват в процедура за паркомясто. „ Такава такса за ползване на паркомясто няма в закона и ОбС няма право да я въвежда. Каква услуга ще извършва общината всеки месец, за да ми прибира 20 лева за паркомясто- ще ми мие колата ли, ще ми мете паркомястото ли“, попита юристът.
„Отново ще повторя - и сега Пловдив има проблеми с паркирането и те трябва да се решават. Но това може да стане с изграждане на нови паркоместа и паркинги, а не с разчертаване по неясен принцип на сегашните“, категоричен бе народният представител Славчо Атанасов. Той добави, че средства за това могат да се намерят при положение, че Пловдив плаща един от най-скъпия данък МПС и в хазната годишно се акумулират близо 15 млн. лв. Към тези приходи той добави и приходите от „синя зона“.