
Преди две седмици отправих питане до министъра на транспорта Данаил Папазов за целесъобразността и законосъобразността на концесията на Централна гара-Пловдив". Това съобщи заяви днес пред журналисти депутатът от "Коалиция за България" Петър Мутафчиев. Той поясни, че концесионерът ДЗЗД "Железопътна гара", в която с 95 процента участва фирма "Карат S" на Миролюб Столарски, а останалите 5 процента държи предприемача Светослав Глосов не изпълнява изискванията по сключения по тях договор. Като пример Петър Мутафчиев даде започналото разрушаване на сградата на бившата Транспортна болница без да минат съответните процедури.
"Въпросната сграда е в активите на БДЖ и НКЖИ и, за да бъде разрушена трябва да бъде бракувана. Това не е направено и е видно, че има нарушение на договора за концесия. Освен това са предвидени едва 11 милиона лева за инвестиции за 35 години, което е много малко", заяви Петър Мутафчиев. Той добави още, че концесионерът осъществява натиск над структури на железниците да напуснат сградите, които помещават без да им бъде осигурени нови, което също е нарушение.
"Ще запозная министъра на транспорта с всички сигнали, които сме получили и ако нарушенията се докажат, има всички основания за разваляне на договора за концесия", категоричен бе Петър Мутафчиев. Според него концесията на Централна гара-Пловдив е един от многото примери, показващи как предишното правителство на ГЕРБ е взимало решение в ущърб на държавния интерес. Той добави, че Емилия Фачева- шеф на дирекция "Концесии" в предишното правителство не се и вършела работата както трябва е само за миналата година е взела допълнително възнаграждение в размер на 90 000 лева