В състезанието „Клуб приятелство: Имаш силата – бъди приятел“ за дизайн на най-интересна и атрактивна значка, вдъхновена от приятелството, се включиха 183 класа от училища в цялата страна. На първо място беше класиран 6-ти „В“ клас от Националното училище по изкуства „Панайот Пипков“ в гр. Плевен с преподавател Станимира Вълчева, на второ е 5-ти „Б“ клас от Основно училище „Васил Петлешков“ в гр. Пловдив с преподавател Виолета Дончева, а на трето са 9-ти „Б“ клас от Средно училище „Васил Лесвки“ в гр. Троян с преподавател Поля Минкова. Инициативата е на любимия детски телевизионен канал Cartoon Network. Тя стартира на 27 септември и приключи на 25 октомври, когато специално жури избра тримата победители.
Кампанията „Клуб Приятелство“ показва на децата и тийнейджърите как да общуват помежду си без агресия, как да бъдат добри едни с други, което ще ги направи и много по-успешни личности и хора.
Състезанието се проведе между класове, съставени от деца на възраст между 6 и 18 години. Те качваха своите дизайни на уебсайта на кампанията budipriatel.cartoonnetwork.bg. Освен у нас, „Клуб приятелство“ се провежда и в други страни в Европа, включително Румъния, Полша, Унгария, Русия, Белгия, Нидерландия и Люксембург.
Наградите, които ще получи класът на първо място, са истински значки с неговия дизайн, както и персонални брандирани подаръци от Cartoon Network. Също така ще има възможността да участва в „Работилница за откриватели“ с партньорите на състезанието Географ БГ. Класовете на второ и трето място също ще получат подаръци за участието в инициативата.
Кампанията се провежда за трета поредна година в България. Известни личности, психолози, учители, деца и техните родители се включиха в нея тази година. Партньори на инициативата са Асоциация „Родители“, bTV, Радио „Фемили“, кампанията „Да бъдеш Баща“, научната платформа „Географ БГ“ и юношеската медия TeenStation.net.
Cartoon Network е обичан от всички канал, фокусиран основно върху момчешката, но харесван и от момичешката аудитория заради своите комедийни и приключенски предавания. Програмата и съдържанието третират теми, които са близки до децата – хумор, приятелство, въображение, екшън и приключения. Cartoon Network е насочен към момчета и момичета на възраст 6–-12 г. и чрез разнообразното си и световно успешно съдържание цели да ги предизвиква да бъдат самите себе си. В програмата на канала се открояват анимационни комедии като „Невероятният свят на Гъмбол“, „Време за приключения“, „Парк шоу“, „Кларънс“, „Стивън Вселенски“, „Чичо дядко“, както и превърналите се в класика екшън поредици „Бен 10: Омнивърс“ и „Малки титани: В готовност!“
От старта си като паневропейски канал през 1993 г. до момента Cartoon Network е локализирал услугите си в Европа, Средния Изток и Африка, където „говори“ 19 езика и „влиза“ в повече от 142 милиона домове в над 70 държави. Cartoon Network предлага забавление и чрез своя отличаван с награди уебсайт, както и чрез игри, видео при поискване, мобилни приложения и огромно разнообразие от лицензи и рекламни артикули. Cartoon Network е търговска марка, собственост на Turner Broadcasting System International, Inc. – подразделение на Turner Broadcasting System, Inc. (TBS) – една компания на Time Warner.