Най-новия си спечелен проект – „Пазарно ориентирани модули в хуманитарните професионални направления”, ще представи днес Филологическият факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Общата стойност е 249 923.67 лв., а продължителността му – 20 месеца, обясни ръководителят на проекта доц. д-р Станка Козарова.
По сключен договор Филологическият факултет ще изпълнява дейностите съвместно с компанията за аутсорсинг услуги „Софика Груп“ АД и електронната медия „Под тепето“ ООД. Реалните потребители са 2000 студенти от двете хуманитарни направления, по които се обучават студентите във Филологическия факултет: „Филология” и „Педагогика на обучението по...”. Техните академични знания ще се адаптират и надградят в съответствие с динамиката на потребностите на пазара на труда чрез създаване на пазарно ориентирани модули в учебните планове и програми.
Сред специфичните цели на проекта е да се извършат двупосочни анализи: „Филологически факултет - пазар на труда”, за да се установи какъв потенциал има факултетът да отговори на новите потребности на пазара, от една страна. От друга страна ще се изследват и търсенията на пазара – какви изисквания за нови умения, нагласи и компетентности има към специалистите на факултета, както и нови методи на преподаване. Ще бъдат регистрирани и „дефицитите” в учебните планове и програми и ще се изготвят предложения за адаптиране и надграждане чрез създаване на пазарно ориентирани модули.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз по схема „Актуализиране на учебните програми във висшето образование в съответствие с изискванията на пазара на труда”.