На официална церемония във Военния клуб на София миналата вечер, бяха връчени Вторите годишни награди в туризма на Министерство на туризма на Република България. След оспорвана надпревара Пловдив спечели три награди – първа награда в категорията „Община за културно-исторически туризъм“, второ място за Античния театър в категорията „Туристическа атракция“ и трето място в категорията „Туристическа дестинация“. На фестивала „Дефиле на младото вино“ не достигнаха няколко пункта да се нареди в тройката финалисти в категорията за събитие, която беше най-оспорвана.
 „Няма нищо по-естествено от това първата българска европейска столица на културата да получи наградата за културен туризъм за 2017 г. на национално ниво. Участниците в другите две категории Античен театър на Филипопол и фестивал „Дефиле на младото вино“ са част от тази награда, защото са основен актив от културния продукт на града. Това е награда, която обединява усилията на общинските структури по туризъм, туристическия бранш и държавата, защото културният туризъм е приоритетен както за град Пловдив, така и за България“ каза в благодарственото си слово директорът на ОП „Туризъм“ – Пловдив  Виделина Гандева, която получи наградата от името на кмета на Община Пловдив инж.Иван Тотев. Наградата беше връчена от зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева, която подчерта огромната роля на града за популяризиране на културния туризъм в световен мащаб и сподели подкрепата на Министерството на туризма в процеса по включване на Епископската базилика на Филипопол и античните мозайки на Пловдив в списъка на ЮНЕСКО.
Наградата е заслужен финален завършек на 2017 г., през която Пловдив показа, че стратегията да се работи ЗАЕДНО и професионално на всички нива в туризма е най-успешна и получи много признания:
•    “FlightNetwork” – световен туристически сайт нареди ОП „Туризъм“ сред “20-те най-добри световни туристически организации за 2017 г.“
•    Първо място  в категорията„Най-ефективни рубрики и публикации“ получи Община Пловдив в Национален конкурс „Чети и пътувай“ за най-мащабната рекламна кампания, свързана с посещението на журналисти от FIJET във връзка с удостояването на града с приза „Златната ябълка“.
•    „Община с най-добра маркетингова политика за 2017 г.“  - Първи национален конкурс на АБТТА.
•    „Най-ефективно партньорство с туристическия бранш“ на БХРА
•    „Най-успешна маркетингова стратегия в туризма“ на BATI.