„В резултат на Бюджет-2018 Пловдив ще бъде на ръчна спирачка. Общинските съветници от НФСБ категорично не могат и няма да подкрепят такъв бюджет“. Това заяви на пресконференция днес народният представител от НФСБ в групата на „Обединени патриоти“ и бивш кмет на Пловдив Славчо Атанасов.
По думите му Общината за пореден път прави бюджет с голям преходен остатък, което означава, че планира слабо. „Нещо повече – т.н. рекорден бюджет има скрити дефицити – само по Водния проект има 35 млн. лв., които не са предвидени“, посочи Славчо Атанасов.
На второ място той заяви, че това е бюджет, в който няма баланс. „53 % отиват за издръжка на администрацията – това показва, че няма оптимизиране на общинските структури. В сектор „Сигурност, контрол и охрана“ има 4 общински предприятия, в които са заети 652 души. Разходите по тях са 14 786 лв. В същото време приходите от тези структури възлизат на не повече от 5 млн.лв.“, каза още Славчо Атанасов.
Като сериозен проблем народният представител посочи факта, че инфраструктурните обекти в Пловдив се реализират с години, с компромисно качество и в резултат – с епични задръствания от трафика. Като пример за тесни, вместо по-широки ремонтирани булеварди той даде „В. Априлов“ и Коматевско шосе.
„Това говори за сбъркан административен капацитет и философия на управлението. За жалост то се вижда и от правителството, ако разчетем факта, че Пловдив получава много по-малко средства от държавата в сравнение с другите големи градове. Пример – Варна. Морският град получи 85 млн.лв., а Пловдив – само 7 млн.лв“, заяви Славчо Атанасов. От Бюджет- 2018 отсъстват и големи инфраструктурни проекти като Голямоконарско шосе и връзката „Модър-Царевец“, добави още народният представител.
Председателят на групата общински съветници Слави Георгиев посочи, че в бюджета са заложени много повече приходи от местни данъци и такси без да има икономическа обосновка и без реално данъците да са вдигнати. При 62 млн.лв. през миналата година сега очакваният ръст е 86 млн. лв. – т.е 23 млн.лв. в повече. „Приходите от патентен данък са завишени от 1 млн. лв. на 1.6 млн.лв., от недвижимите имоти – от 19 млн.лв. на 26 млн.лв, на МПС – от 15 млн.лв. на 21 млн.лв“, даде конкретни цифри Слави Георгиев.
По думите му за първи път нов бюджет се гледа, без да има отчет за изпълнението на предходния.
Той посочи като притеснителен и факта, че Общината е планирала да не събере сериозна част от дължимите си вземания – разчетите сочат, че от 16.7 млн.лв. Общината е предвидила да събере 2.7 млн.лв.
„Докато призовава пловдивчани да ползват велоалеите и градския транспорт в името на екологичната чистота, Общината, оказва се, е заложила в пъти повече средства за закупуване на нови автомобили. За паркинги и нови места са предвидени 557 хил.лв. и срещу това – 1.2 млн. лв. за закупуване на нови автомобили“, посочи Слави Георгиев. Общинският съветник Костадин Гаров добави, че под 1% от капиталовите разходи отиват за паркинги и нови места.