Приключи тридневния информационен тур Creative Bulgaria, в който Община Пловдив бе домакин на над 20 представители от общо 9 държави – туроператори, журналисти, блогъри и професионалисти, работещи в областта на креативния туризъм. Гостите от Колумбия, Великобритания, Испания, Австрия, Холандия, Тайланд, Полша, Румъния, Мексико пристигнаха в страната ни на 28 февруари, като посетиха последователно градовете София, Троян, Велико Търново, Габрово и Казанлък. В Пловдив, те пристигнаха на 3 март – Националния празник на страната и в рамките на трите дни (3-5 март) се срещнаха с представители на отдел "Маркетинг и реклама" към ОИ "Старинен Пловдив", на Фондация „Пловдив 2019“ и посетиха емблематични културно-исторически обекти в града под тепетата.

На откриването, приветствие към гостите от името на Кмета на града инж. Иван Тотев, поднесе Александра Арабова от ОИ „Старинен Пловдив“ .  „Добре дошли в Пловдив - първият български град, който спечели титлата Европейска столица на културата 2019 г. и в който ЗАЕДНО -  общинска администрация, творчески гилдии, туристически организации, музеи и културни оператори, медии, съвместно с нашите партньори от страната и чужбина продължаваме да работим активно за успешното развитие на града като водеща дестинация за култура, културно-исторически и религиозен туризъм, за популяризиране на креативния туризъм и за привличане на съмишленици“ се казваше в приветствието на Кмета, който поздрави участниците за  неуморните усилия и всеотдайност в работата им за развитието на креативния туризъм и популяризирането на туристическите дестинации, както и за добрия пример, който дават с успешната си съвместна работа. Той пожела успех на Информационния тур и приятни преживявания в хилядолетен и красив град Пловдив.

Участниците останаха силно впечатлени от мултимедийната презентация, която Радост Иванова, заместник - директор „Маркетинг, реклама и търговска дейност“ във Фондация „Пловдив 2019“, изнесе в първия ден, след пристигането им. Акцентът в следващите дни бяха Старият град с „Улицата на занаятите“ и шоколадовата фабрика "ГАЙО" в Пловдив, където гостите останаха очаровани не само от работилницата, но и от възможността сами да си направят шоколад, който след това отнесоха със себе си. В третия ден, на 5-ти март, участниците в информационния тур продължиха посещението на ключови обекти в града и се потопиха в атмосферата на квартала на творческите индустрии - "КАПАНА".

Организатори на информационния тур Creative Bulgaria са Община Габрово и Световната мрежа за креативен туризъм Creative tourism network (www.creativetourismnetwork.org), към която Община Пловдив е подала кандидатура за членство. Развитието на общи креативни маршрути предоставя богати възможности за привличане на интересен таргет туристи от цял свят. Подборът на участниците в събитието бе осъществен със съдействието на мрежата за креативен туризъм  Creative tourism network, Международната мрежа за нови дестинации New Destinations, Асоциацията за индустриален туризъм I’m a local и Тайванската асоциация за екологичен и приключенски туризъм TEATA. Важен аспект в работата на мрежите е, че интересът към местните ресурси е фокусиран не толкова върху презентирането на туристическия продукт като възможности за посещения, а върху популяризирането на т.нар.  „туризъм на преживяването“.

Сред участниците, посетили Пловдив бяха Каролин Курет - основател и директор на мрежата Creative tourism network,  Александра Тоуза –директор на Асоциацията за индустриален туризъм в Испания и на платформата I’m a local (http://www.imalocal.es/,), Неераша Лонгмаса – Президент на тайландската асоциация за екологичен и приключенски туризъм,  Елена Пашингер – водещ журналист и блогър от Австрия, пишеща за креативните дестинации, автор на „Наръчник на креативния пътешественик“, която работи активно с ЮНЕСКО, Creative tourism network и други водещи организации (https://www.creativelena.com/).