Участъкът от път ІІ-86 Смолян - Мадан в района на село Тикале остава затворен заради огромното срутище и опасността от свличането на скална маса. Алтернативният маршрут за тежкотоварните камиони е през Рудозем - Смилян, а за леките автомобили и по пътя Смолян – Фатово – Рудозем. Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов обсъди с водещи експерти геолози, хидрогеолози и проектанти възможните мерки, които може спешно да се предпримат в района на най-мащабното срутище около път от републиканската пътна мрежа.
Свлачището е активно и свлачищно-срутищните процеси продължават. Разширява са обхватът по дължината на пътя от 200-300 до 500 метра, но хубавото е, че пътното платно на този етап не е засегнато от срутището, подчерта доц. Стефчо Стойнев - ръководител на катедра „Хидрология и инженерна геология“ в Минно-геоложкия университет. Поради това пускането на движението през участъка в момента е изключително опасно, тъй като рискът от падането на скални блокове е огромен, категоричен е доц. Стойнев. Той обясни, че движението на колите ще принесе динамичен ефект върху свлачището и опасността от срутването на скални блокове ще нараства многократно.
Председателят на УС на АПИ инж. Атанасов заяви, че се предриемат незабавни мерки, но движението по пътя не може да бъде възстановено, тъй като не може да се гарантира живота и здравето на хората, преминаващи през участъка. За да не се затруднява пътуването на жителите от региона община Смолян днес започна изграждането на нов обходен път около километър и половина, който заобикаля масива. Целта е през Орешец - Влахово да преминават леките автомобили и да се осигури възможно най-къса връзка за предвижването на жителите, като се преустанови преминаването пеша през срутищната зона. Днес са поставени допълнителни пътни знаци, указващи че преминаването през срутищната зона е забранено и изключително опасно. В постоянна връзка съм с областния управител и кмета на Смолян, каза инж. Атанасов.
Със заповед на председателя на УС на АПИ от сряда започва работа експертна работна група, която ще направи детайлен оглед и картировка на свлачището. Въз основа на него ще се даде становище за механизма и динамиката на свлачищно-срутищния процес и ще бъдат дадени препоръки за аварийни мероприятия за стабилизирането му. За трайното решаване ще бъде разработена програма за обхвата на проучвателно-проектантските работи, които следва да бъдат предриети.