„Всеки един от гражданите на Пловдив е посланик на града“, това споделиха лекторите по време на провелата се вчера туристическа среща, организирана от фондация „Пловдив 2019“. Форумът бе открит с приветстващи слова от заместник-кмета “Култура и туризъм” Александър Държиков и изпълнителния директор на фондацията Кирил Велчев. Пред близо 60-те гости презентираха Радост Иванова – маркетинг директор на фондацията, и гости-представители на Орхус – Европейска столица на културата 2017 – Кристиан Тране, и Ливърпул – Европейска столица на културата 2008 – Нийл Питърсън.
Заедно те споделиха успешни практики и данни от своята работа преди и по време на годината на титлата. В датския град Орхус например международните посетители са се увеличили с 16%, в това число. Събитията по време на проекта не са били концентрирани само в града, а и в целия централен датски регион.
Ливърпул също се е радвал на огромен интерес от чуждестранни туристи по време и след годината на титлата си. Туристическият дял се е увеличил от 2% на 15%, което е довело до 27 000 нови работни позиции, а градът се е превърнал в 5-тия по посещаемост във Великобритания с растеж на приходите от сектора 80 милиона паунда. От своя страна, Радост Иванова разкри малко повече подробности за предстоящите събития и очаквания през 2018 и 2019 година – подготвят се многобройни фестивали, международни изложби и редица други разнообразни събития. Всеки един от тримата лектори сподели едно и също послание, а именно, че за успешното реализиране на най-мащабното културно събитие в Европа трябва да се подготвяме и работим заедно.
По-рано през деня, по време на пресконференция за туристическата среща фондацията обяви и втория си официален партньор след „Кривицки и СИЕ“ – хотелиерската верига Holiday Inn. Именно в една от конферентните зали на хотела се проведе вторият по ред туристически форум, организиран от фондацията. На пресконференцията „Пловдив 2019“ обяви и официалната дата на откриващото си събитие – 12 януари. Датата на откриващото събитието е изключително важна за туристическия сектор с очаквана цифра на посетители за повода над 80 000 души. Събитията ще продължат три дни – петък, събота и неделя – от 11 до 13 януари. Кулминацията ще е именно на 12, когато тържествено ще бъде открита Пловдив – Европейска столица на културата 2019.
До края на 2018 година екипът на фондацията предвижда да допълни поредицата от инициативи, привличащи бранша към каузата, популяризиращи региона и България и подготвящи индустрията за най-голямото културно събитие в Европа, с още мероприятия.