Общинските съветници от „Съюз за Пловдив“ няма да подкрепят изменението на плана за нова улична регулация във връзка с изграждането на пробива под Централна гара.
„Всички ние искаме да има директна транспортна връзка между районите „Централен“ и „Южен“, но проектът на НКЖИ е неприемлив и нецелесъобразен, защото няма икономическа обосновка и финансов анализ. Не гарантира безконфликтен трафик, а напротив – силно ще го затрудни, и противоречи на обществения интерес. На практика той е неосъществим в близките няколко години“, коментира председателят на групата Дани Каназирева.
Съветниците са категорични, че не може да става и дума за разрушаване на Бетонния мост, преди да бъде осигурена адекватна алтернативна връзка между районите „Южен“ и „Централен“.
Решението на НКЖИ – първо се събаря мостът, а след това някой ден се строи подлез под гарата - ще блокира по недопустим начин над 100 хиляди души, живеещи в район „Южен“, а също така и на още десетки хиляди, които ежедневно идват в града ни от Родопската яка и Асеновград.
„Създава се впечатление, че този проект е писан на коляно и че единствената цел на НКЖИ е да се премахне Бетонния мост, който пречи за модернизацията на ЖП възел, за да се усвоят едни пари. Това ще създаде огромни проблеми за града ни, което в никакъв случай не трябва да се допуска“, счита Каназирева.
Съветничката напомня, че е редно при отчуждаването на частните имоти да се заложи на диалога със собствениците и компромиса, което липсва в подхода на настоящата власт. Практиката показва, че през последните два мандата отчуждителните процедури са сериозна и основна пречка за реализиране на проектите. Изкупуването на парцели на бул. „Северен“ и Коматевско шосе се забави с години.
В новата улична регулация на бул. „Македония“ попадат къщи, което неизбежно ще доведе до продължителни съдебни дела и ще попречи на строителството на пробива под гарата.
Според нея неудачите при проектирането на пробива се дължат на липсата на диалог между НКЖИ и Община Пловдив. „Учудвам се, че кметът на града разбира за проблемите в проекта, едва след като буквално е накаран от опозицията да организира среща с представителите на НКЖИ“, недоумява Каназирева.
Съветниците от „Съюз за Пловдив“ предлагат на експертно ниво да бъдат обсъдени и други варианти. Един от тях е изграждане на транспортна връзка при бул.“ Цар Борис III Обединител“ и ул. „Заводска“ зад Сточна гара. Бул. „Македония“ също трябва да продължи до бул. „Александър Стамболийски“, както още през миналата година предложи „Съюз за Пловдив“. Дори и да бъде разширен, бул. „Македония“ се затапя при бул. „Никола Вапцаров“.