Общинските съветници от „Съюз за Пловдив“ няма да подкрепят изменението на плана за нова улична регулация във връзка с изграждането  на пробива под Централна гара.

„Всички ние искаме да има директна транспортна връзка между районите „Централен“ и „Южен“, но проектът на НКЖИ е неприемлив и нецелесъобразен, защото няма икономическа обосновка и финансов анализ. Не гарантира  безконфликтен трафик, а напротив – силно ще го затрудни, и  противоречи на обществения интерес. На практика той е неосъществим  в близките няколко години“, коментира председателят на групата Дани Каназирева.

Съветниците са категорични, че не може  да става и дума за разрушаване на Бетонния мост, преди да бъде осигурена адекватна алтернативна връзка между районите „Южен“ и „Централен“.

Решението на НКЖИ  – първо се събаря мостът, а след това някой ден се строи подлез под гарата -  ще  блокира по недопустим начин над 100 хиляди души, живеещи в район „Южен“, а също така и на още десетки хиляди, които ежедневно идват в града ни от Родопската яка и Асеновград.

„Създава се впечатление, че този  проект е писан на коляно и че единствената цел на НКЖИ е  да се премахне  Бетонния мост, който пречи за модернизацията на ЖП възел, за да се усвоят едни пари. Това ще създаде  огромни проблеми за града ни, което в никакъв случай не трябва да се допуска“, счита  Каназирева.

Съветничката напомня, че е редно при отчуждаването на частните имоти да се заложи на диалога със собствениците и компромиса, което липсва в подхода на настоящата власт. Практиката показва, че през последните два мандата отчуждителните процедури са сериозна и основна пречка за реализиране на проектите. Изкупуването на  парцели на бул. „Северен“ и Коматевско шосе се забави с години.

В новата  улична регулация на  бул. „Македония“  попадат къщи, което неизбежно ще доведе до продължителни съдебни дела и ще попречи на  строителството на  пробива под гарата.

 Според нея  неудачите при проектирането на пробива се дължат на липсата на диалог между НКЖИ и Община Пловдив. „Учудвам се, че кметът на града разбира за проблемите в проекта, едва след като буквално е накаран от опозицията да организира среща с представителите на НКЖИ“, недоумява Каназирева.

Съветниците от „Съюз за Пловдив“ предлагат  на експертно ниво да бъдат обсъдени и други варианти. Един от тях е изграждане на  транспортна връзка  при бул.“ Цар Борис III  Обединител“  и ул. „Заводска“  зад Сточна гара. Бул. „Македония“ също трябва да продължи до бул. „Александър Стамболийски“,  както  още през миналата година предложи  „Съюз за Пловдив“. Дори и да бъде разширен,  бул. „Македония“ се затапя при  бул. „Никола Вапцаров“.