45 млн. лева ще струва изграждането на пробива под Централна гара в Пловдив. Това съобщи на пресконференция днес генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски. Очаква се съоръжението да бъде изградено изцяло до 2022 година. „НКЖИ, като отговорна компания, не би позволила да се стигне до напрежение и създаване на проблеми на хората за преминаване от Южната към Северната част на града“', каза инж. Папукчийски по повод събарянето на Бетонния мост. Той поясни, че проектът за пробив на Централна гара се обсъжда от 2014 година и в момента е намерено най-доброто решение. Категорично няма да се разрушава Бетонния мост, докато не бъдат изградени другите връзки - разширението на ул. “Кукуш“ и връзката със съществуващия надлез, изграждането на Модър - Царевец и самия пробив, за да сме убедени, че сме осигурили безпрепятствено движение на хората“, каза още Папукчийски.
Генералният директор на НКЖИ уточни, че изграждането на съоръжението включва пробив с подземно изграждане в района на гарата на 11 коловоза, контактна мрежа и осигурителни инсталации. „Ние обхващаме един сериозен ареал в направление гара Крумово и гара Скутаре, като единият от лотовете между Скутаре и Белозем-Оризово е пред приключване и остава последната отсечка между Оризово и Михайлово, където предстои ще бъде изградена линията за скорост 160 км/час“, добави Папукчийски. По думите му до 2022 години вече ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете със 160 км/час между Пловдив и Бургас, като средната скорост на влаковете ще бъде 145 км/час.