Административният секретар на Районен съд - Първомай Атанаска Гаджева разговаря днес с учениците от VII клас на Основно училище „Христо Ботев“, село Градина, на тема „Разделение на властите според Конституцията на Република България“. Инициативата е в рамките на Образователната програма „Съдебната власт - информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури“, организирана съвместно от Висшия съдебен съвет и Министерството на образованието и науката.
Лекторът успя да спечели вниманието на присъстващите прогимназисти, като по разбираем и достъпен за тях начин отговори задълбочено и подробно на въпросите: кои са задължителните елементи на Конституцията, какво представлява принципът на разделение на властите, що е законодателна, изпълнителна и съдебна власт, какви са характеристиката, функциите, управлението и структурата на съдебната власт, каква е структурата на съдилищата и защо Конституционният съд е извън системата на трите разделени власти. Подготвената предварително компютърна презентация онагледи разказа на госпожа Гаджева с интересни подробности по темата.
Беседата на административния секретар на Районен съд – Първомай с учениците на Основно училище „Христо Ботев“ е втора от поредицата планувани срещи с представители на първоинстанционния съд и външни лектори в рамките на Образователната програма. До края на първия учебен срок в часа на класа децата ще разберат правата и отговорностите си според законите на страната ни, ще научат, че наркотиците са лесен начин да загубиш свободата си, а през втория учебен срок ще се запознаят с мерките за защита на правата на малолетните и непълнолетните като жертва на домашно насилие, ще коментират агресията в училище и възпитателните мерки, налагани на малолетни и непълнолетни при противообществени прояви.
Инициативата ще приключи на 16 април 2019 година в обявения от Районен съд – Първомай Ден на отворените врати, когато участниците в Образователната програма ще затвърдят наученото чрез провеждане на викторина и симулативен съдебен процес в Съдебната палата.