На 16 ноември, петък, от 9.30 часа АМТИИ открива Шестата международна научно-практическа конференция „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“. Форумът е най-голямото научно събитие у нас в сферата на артмениджмънта и комуникациите в изкуството, като тазгодишното издание е посветено на 15-годишнината от основаването на магистратурата „Артмениджмънт“ в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство-Пловдив.
Конференцията събира изследователи, учени, преподаватели и специалисти от пет български висши учебни заведения-Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, ЮЗУ, Тракийски университет, Национална художествена академия и домакините от АМТИИ. Чуждестранните гости са от Холандия, Турция и Полша.
Сред пленарните доклади са изследвания като „Магистърска специалност „Артмениджмънт“ на 15 години. Постижения и перспективи“ на доц. д-р Живка Бушева, „Аспекти на хронотопа в публичните комуникации в изкуството“ на проф. д-р Любомир Караджов, „Корпоративният модел на мениджмънт-предпоставка за успех или неуспех на една изложба“ на проф. д-р Емилия Константинова, „Идентичност на бранда“ на доц. д-р Сюзанна Арутюнян-Василевска.
Ще бъдат представени изследвания, свързани с интелектуалната собственост в сферата на изкуството, държавното субсидиране на творчески проекти, имидж и бранд на Пловдив 2019, теоретични концепции за хоризонта на очакване и комуникационната лингвистика в изкуството, мениджмънт на наши и чужди международни арт-фестивали и др.
Международният научен форум „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“ е организиран от преподавателите в магистратурите „Артмениджмънт“ и „PR на арторганизации“ в АМТИИ, а изданието тази година ще се проведе в зала „Иван Спасов“ (Зала 13) в централната сграда на академията. Коментарният панел и официалното закриване са предвидени за 17 часа на същия ден.