„Броят на иновативните училища в Пловдив се увеличава с всяка година. Вече имаме цели учебни заведения, в  които от 1 до 7 клас часовете са организирани в работа по групи, а учителите все повече застават до децата, а не на катедрата“, това заяви заместник-кметът Стефан Стоянов при откриването на „Световен образователен форум България“ за иновациите в класната стая.
„До края на календарната година всички 52 общински училища ще имат активирани профили за облачни технологии, което означава, че през 2019 година над 3000 ученика ще имат имейли за достъп до облачната система на училището с лични профили, така че да могат да работят с нея и с възможностите, които тя предоставя - домашни, класни работи, групови и проектни задачи, контакти с учителите, работа в интернет“, допълни заместник-кметът Стоянов.
Днешният форум се провежда за четвърти път със съдействието на Община Пловдив и ПУ „Паисий Хилендарски“. В него участие взеха 220 специалисти по образованието от 50 населени места, които обмениха опита си от внедряване на иновациите в класната стая. Гостуват лектори от Финландия, Холандия, Белгия, а ръководна роля в първия панел от програмата е на Тон Дайф – президент на Световен образователен форум и експрезидент на Европейската асоциация на училищни директори.
Според Деница Сачева, заместник-министър на науката и образованието предстои иновативните училища да се затвърдят като практика през учебната 2019/2020 година, като за тях се обмислят и финансови стимули под формата на грантове. „Пловдив се очертава като лидер по отношение на въвеждане на иновациите в българското образование“, сподели тя.
„Как да се модернизира образователната система, така че да е адекватна на бързопроменящата се среда бе основно дискутираната тема. По думите на заместник-кмета Стефан Стоянов трябва да се работи на няколко нива – как променяме класната стая, как правим часовете по-интерактивни и интересни за децата, работа по групи и внедряване на технологии, които да подпомогнат образователния процес да напред, давайки на децата важни умения, които те да имат и да използват в бъдеще.
„Идеята е да се предоставят повече възможности на децата, които да им бъдат полезни и да получат необходимите дигитални умения. Във всички училища в Пловдив има интернет, подпомагаме ги за изграждане на мрежи, закупуване на устройства, интерактивни дъски. Желанието ни е догодина в поне едно училище всяко дете да има устройство:, заключи Стоянов. По думите му трябва да „променим класните стаи, начина на преподаване, да внедрим умни технологии и да дадем повече свобода на учителите“.
 „Употребата на технологии, повишава авторитета на учителите и е мотивационен фактор за младите преподаватели. Технологиите са инструмент за постигане на по-високи резултати. През миналата учебна година 294 училища са получили статут на иновативни училища, което е със 100 повече в сравнение с предходната година. 33 от тези училища са в Пловдив, което поставя града на второ място след столицата, където са 77“, уточни заместник-министър Сачева и посочи, че изключителен интерес децата проявяват към роботика, изкуствен интелект, 3D принтиране.
„Пловдив не само се очертава като град, в който се развива една нова икономика на дигиталните-информационни технологии, но и град, където иновациите в образованието стоят на първо място“, каза на свой ред председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.
В Пловдив има 12 иновативни училища. Община Пловдив трета година работи по реализиране на Монтесори педагогиката в 6 детски градини, където са обхванати над 700 деца. От тази учебна година в „Св. Св. Кирил и Методий“ пилотно стартира и първият 1-и клас за обучение по метода на Мария Монтесори.