Седмица преди официалното откриване на Пловдив – Европейска столица на културата 2019 интересът на медии, официални лица и граждани продължава да расте. Над 180 са акредитираните журналисти за откриващия уикенд до момента, като 50 от тях са представители на популярни международни медии с многомилионна аудитория и ще излъчват на живо откриващото събитие. В Пловдив ще пристигнат екипи на Euronews, Тhe Daily Telegraph,международната медия в Германия - Deutsche Welle. Очакват се и представители на Kleine Zeitung – вторият по големина aвстрийски вестник, Columbustravelmedia – популярно английско онлайн издание за туризъм, Museum TV – fренска телевизия, която се излъчва на английски, френски и руски език. Сред агенциите, които ще отразят откриването са Европейската пресфото агенция и френската новинарска агенция Agence France-Presse. Ще присъстват журналисти, които ще отразят събитието и ще представят Пловдив въвФранция, Австрия, Германия, Полша, Чехия и Унгария, Холандия, Италия, Словакия, Турция.  
Всички български телевизии и медии изпращат свои екипи да отразят най-големия културен проект на Европейския съюз, който за първи път ще се проведе в България. Над 5 подвижни телевизионни станции ще отразяват пряко събитията.
Силвен Паскуа – ръководител към инициативата на ЕК за „Европейска столица на културата” и еврокомисар Мария Габриел ще бъдат сред представителите на Европейската комисия. По-голямата част от международното жури, което следи напредъка на градовете-кандидати, също ще е в Пловдив за откриващия уикенд. В града ще пристигне и най-многобройната делегация от над 20 градове, които са били или ще бъдат Европейски столици на културата. Над 100 делегати ще бъдат в Пловдив още от петък и ще се включат активно в над 30-те събития. Специални гости ще са и членовете на екипа от Матера – другият град, които тази година носи титлата.
Само през втората половина на 2018 година международният интерес към Пловдив отбеляза рекорд - над 60 публикации в престижни медии отразиха напредъка на бъдещата Европейска столица на културата и потенциалa на града за туризъм и бизнес. В последните няколко месеца ежедневно най-големите чуждестранни медии в партньорство с фондация „Пловдив 2019“ изготвят публикации за града. Всички те са с милионна публика - CNN, DW, RadioRai 1, New York Post, El Pais, BBC, Corriere della Sera, АRD Radio, France Télévisions, Lonely Planet, Independent и други.
Официалното откриване е на 12 януари – събота на бул. „Цар Борис III Обединител“, където в момента се изгражда 30метрова сцена, на която ще се качат над 1500 артисти.