Българските граждани с постоянен адрес на територията на област Пловдив могат да подават заявления за издаване на лична карта и/или паспорт за обикновена услуга (до 30 дни) във всяко едно звено “Български документи за самоличност” на областната дирекция на МВР. Това съобщиха от неговия пресцентър. Службите се намират в шестте районни управления в Пловдив и районните управления в Асеновград, Карлово, Първомай, Раковски, Стамболийски, Труд и Хисаря. Със същия срок там могат да бъдат подмени и свидетелства за правоуправление на МПС, на които изтича валидността, а в останалите случаи – в сградата на сектор “Пътна полиция” на ул. “Напредък” № 2. В шестте районни управления в Пловдив е въведена и бърза услуга /до 3 работни дни/ за издаване на лични карти и паспорти, а в сектор “Български документи за самоличност” на ул. “Волга” № 70 продължават да се приемат и експресни документи /до 8 работни часа/.
Мярката има за цел да облекчи по-натоварените звена “Български документи за самоличност” и същевременно да допринесе за удобството на гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес.
Готовите лични документи се получават в същото звено БДС на ОДМВР – Пловдив, където е подадено заявлението.