Ще съдействаме максимално според правомощията си на всички, засегнати от обявения фалит на британския туроператор „Томас Кук“. Това обяви на извънреден брифинг министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя съобщи, че от петък институцията е в непрекъснат контакт с ръководството на компанията, която информирала, че събота и неделя ще бъдат критични. Проблемите явно са били много сериозни и така в 4 часа българско време се е стигнало до обявяване на фалита на фирмата, стана ясно от думите на министър Ангелкова.
Тя съобщи, че министерството вече е изпратило писма до големите туроператорски асоциации у нас, за да се разбере колко туристи през туристически пакети са направили резервации с „Томас Кук“. В непрекъснат контакт сме и с британското посолство в България. Имаме информация, че правителството на Обединеното кралство и британският Орган по гражданско въздухоплаване са предприели всички стъпки, така че британските туристи, а и не само те, да бъдат върнати обратно по техните домове. И днес очакваме 2 полета в 7 и 23 часа от летище Бургас да бъдат изпълнени към Великобритания. За утре са планирани други два полета от Варна и Бургас, информира министърът.
Свиквам спешна среща с всички хотелиери и туроператори, КЗП, британското посолство и други заинтересовани, за да се направи прогноза за последиците. Следим ситуацията постоянно, каза министър Ангелкова. Получихме формуляр, чрез който могат да бъдат заявени претенции по пакетната услуга на компанията, и ние ще го разпратим на всички заинтересовани. Той ще бъде публикуван и на сайта на Министерството на туризма. В контакт сме с всички – британското посолство и ръководството на „Томас Кук“, за да минимизираме максимално негативните последици и да направим възможното, за да защитим пазара, увери още тя.
Министърът прогнозира, че този фалит ще доведе до затруднения за сезон 2020. Предстоят сериозни анализи и разговори за следващото лято. Риск за всички, които работят с „Томас Кук“, има, коментира още тя.
Туристите, които британската компания води в България са между 350 000 и 450 000 на година. В момента нейни клиенти в България са около 2500 души, информира още министърът