През 2019 г. е регистриран ръст на оперния туризъм, като чуждестранните гости съставляват около 30% от публиката. Това заяви директорът на Държавна опера Пловдив Нино Найденова. Тя поясни, че спектаклите и концертите от програмата на OPERA OPEN 2019 са привлекли общо 22 000 зрители, отчитайки ръст от 60% в приходите спрямо 2018 г.
Постановката „Орфей и Евридика“ на Стефано Пода е попаднала в интереса на специализираните международни медии и Опера Пловдив вече е официално в списъка с партньори на музикалния канал MEZZO, заедно с Ла Скала и Метрополитен, като само посетилите камерното бароково заглавие „Орфей и Евридика“ на Стефано Пода са над 7000, което е своеобразен феномен. Нина Найденова обаче заяви, че се очертава сериозе проблем. Според нея в момента няма никаква яснота с какъв бюджет ще разполага Операта през следващата година и какво е бъдещето на фестивала OPERA OPEN.
За това се поставя открит въпрос към всички кандидат-кметове на Пловдив. Нина Найденова поиска да знае каква е тяхната позиция относно Операта като най-голям културен институт на града и как те виждат нейното развитие без собствена сграда и без нормални условия за работа, но с голям и доказан творчески и музикантски потенциал.
„Концепцията и програмата на престижния фестивал са подготвени и датите за ползването на Античен театър вече са заявени пред ОП „Старинен Пловдив“. Чрез Асоциацията на българските туроператори е получено официално запитване за обявяване на спектаклите за 2020 г., поради интереса от чужбина, но Операта все още няма финансови гаранции за възможността спектаклите да бъдат осъществени. Настояваме да получим такива гаранции преди януари 2020 г., когато ще бъде много късно за договаряне с туроператорските фирми“, заяви Нина Найденова.