Италианският топ дизайнер Алберто Веделаго ще гостува на ПУ „Паисий Хилендарски“ с публична лекция за ролята на облеклото в бизнес общуването на 22 октомври от 14,30 ч. в изцяло обновената 6-а аудитория на Ректората. Модератор на срещата ще бъде българският моден и пиар експерт проф. Любомир Стойков. Лекцията е с вход свободен и за граждани. Събитието е от полза за студенти от различни факултети, основно бъдещи икономисти и юристи.
Алберто Веделаго има 30 години опит на международната модна сцена. Стилистът е имал възможността да работи с известни личности като Джон Траволта и Ник Нолти. Днес много уважавани хора по цял свят, като Фабио Ламборгини, се доверяват на Веделаго за своя външен вид. Започнал е своята дейност като мениджър във „Форал груп“ (Forall Group), една от големите институции за елегантност "Made in Italy", към която принадлежи „Пал Зилери“ (Pal Zileri). Kоординирал e процесите на изработка, стилизиране и маркетинг и е управлявал над 150 магазина на „Пал Зилери“ в цял свят.
Алберто Веделаго прилага иновативен подход. Работата на дизайнера за него включва вземане не само на физическите мерки на клиента, но също така и измеренията на личността му. Този подход определя Алберто Веделаго като единствения “Personalitailor” - стилист и дизайнер на личността. Благодарение на този метод, той успява да създаде костюми, които описват човек както външно, така и вътрешно. В своята концепция, изложена в книга, написана от самия Алберто (“Return ticket to suit and tie”), той разкрива тайните на елегантността. На път е и ново негово книжно издание, посветено на това как костюмът може да „прави“ пари.
Алберто Веделаго не се ограничава в това да облича единствено отделни хора, но прилага своя метод и за цели компании. Такъв е случаят с кафе „Флориан“ (Caffè Florian) във Венеция – най-старото кафене в света, открито през 1720 г. – чийто персонал е облечен изцяло от компанията на маестрото: ACCADEMYA. Оперативният център на дейността на Алберто Веделаго е във Венеция, Италия. Там с внимание се изработват всички костюми за клиентите на дизайнера, независимо в коя част на света се намират те.