Общински служители, работили по изпълнението на проекта за електронната система в градския транспорт, са допуснали нарушения. Новината съобщи  заместник-кметът  по транспорта Тодор Чонов.  Той  заяви, че данните за нарушенията, допуснати по Транспортния проект  ще бъдат предоставени за разследване на компетентните органи.

В момента опитваме да реанимираме един труп, колкото и силно да звучат тези думи. Натъкваме се на огромни технически проблеми в работата на системата. Това заяви зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов по повод Транспортния проект на Пловдив,

Екипът на кмета Здравко Димитров проверява в момента защо системата не работи, въпреки че на фирма "Индра" са платени още през 2015-2016 година 20 милиона лева.

В общината се обмисля вариантът да се пуснат билети и карти за градския транспорт в Пловдив в павилионите за продажба на вестници по спирките. Това ще бъде въведено, докато се види как могат да бъдат настроени автоматите, монтирани по спирките като част от транспортния проект.

Засега не се предвижда увеличение на цените на билетите и картите. Зам.-кметът Тодор Чонов съобщи, че при проверката е намерено най-малко 20-процентното неизпълнение на курсове от един от превозвачите, но не уточни кой е той.

Представители на фирма "Индра" се очакват  в Пловдив в началото на новата година, за да изяснят с екипа на новия кмет Здравко Димитров всички неуредици по проекта за електронната система в градския транспорт.  Срещата е планирана през януари и се предполага, че ще бъдат обсъдени всички  въпроси, свързани с експлоатацията и поддръжката.

Най-малко два пъти досега имаше срив в софтуера. Първата авария се случи през пролетта на 2016 г., почти веднага след уверението на тогавашния кмет Иван Тотев, че "от 1 април същата година ще пътуваме в градския транспорт с електронни билети и карти".