Испанската фирма „Индра“ ще окаже пълно съдействие за въвеждането на системата в градския транспорт в пълен обем. До две седмици в Пловдив ще пристигне екип от висококвалифицирани експерти, които да започнат да остраняват всички проблеми по системата. Това съобщи кметът Здравко Димитров след среща с представители на висшия мениджмънт на компанията, която се проведе днес по негово настояване и след съдействие на българското посолство в Мадрид.
По време на преговорите стана ясно, че до този момент ръководството на "Индра“ не е подозирало за голяма част от проблемите на системите им в Пловдив. Причините са лошата комуникация, предимно в писмена форма. Често повече от месец е било необходим, за да има обратен отговор, който касае или софтуерен проблем или доставка на резервни части. Ресорният зам.-кмет Тодор Чонов даде и конкретен пример: на 15 декември при проверка е констатирано, че 41 автомата за продажба на билети не работят, но и към днешна дата няма отговор от страна.
"Проблемите са десетки и ние ще ги опишем в работна карта и ще ги решаваме. Договорихме се за т. нар. „бърза писта“, което означава за директна комуникация с ръководството във всеки един етап от работата“, коментира още кметът Здравко Димитров. По думите му медиите и обществеността ще бъдат информирани за всеки напредък на проекта.
„Ако системата не заработи на пълни обороти до края на годината, когато изтича договора и гаранциите по него, предвиждаме и План „Б“. Юридическите екипи на Община Пловдив са готови да водят тежки съдебни дела, но се надяваме да не се стигне дотам“, заяви още зам.-кметът Тодор Чонов.