След скандал между превозвачите в Пловдив от фирма "Хеброс бус" обявиха, че спират понеделник да обслужват градските линии № 4, 12, 22, 24, 27 и 93. Компаниите "Автобусни превози - Пловдив", "Автотранс - 2000" и "Меритранс" ще возят пътниците по тези маршрути.
Договорът за тези шест линии, както и за № 20 и 10, изтича утре, а обявената обществена поръчка е обжалвана в Комисията за защина на конкуренцията. Законът разрешава в такъв случай администрацията да възложи директно превоз на пътници за шест месеца или докато бъде избран с конкурс изпълнител.
Преразпределението между превозвачите е направено на срещата в Общината. На нея са присъствали шефовете на три фирми - инж. Веселин Дошков /Хеброс бус/, Петко Ангелов, предсавлавящ "Автобусни превози" и "Меритранс", и инж. Димитър Чолаков от "Автотранс - 2000". На четирите фирми са били предложени по два маршрута. Управителят на "Хеброс бус" инж. Дошков обаче е напъснал в знак на протест, че получава само две линии вместо досегашните шест от целия пакет, а двете фирми на Петко Ангелов - четири. Конкурсът за осемте линии беше спечелен преди десет години от неговата фирма, като две от тях той е предоставил на "Пълдин бус" /№ 20/ и "Автотранс - 2000" /№ 10/. Инж. Веселин Дошков заяви, че това, което стана е свързано с корупционни практики в Община Пловдив. Той добави, че Петко Ангелов се опитва чрез дъмпинг да монополизира пазара, тъй като е на загуба, но дотира автобусите си със средства от товарните превози, с което той създава неконкурентна среда.
„Няма да участвам в новия конкурс. Иначе ще протърпя катастрофа при този режим на работа в Община Пловдив”, каза Дошков.
Собственикът на „Автобусни превози” Петко Ангелов отхвърли обвиненията, че се опитва да наложи монопол на градския транспорт или извива ръце в Община Пловдив. Той добави, че Веселин Дошков използва остарели автобуси и не може да изпълни пробега си.
Със заповед на кмета на Пловдив Здравко Димитров линиите № 10, 93 и 27 поема "Автотранс - 2000", № 20 и 22 - "Меритранс", а № 12, 24 и 4 - "Автобусни превози".