Той може да е само с 3 колела, но тегли 6 тона и прави „дрифт“, ако електрокаристът потегля нервно с пълния 6-тонен товар с гуми. Защото малкият триопорен електрически влекач на пловдивската каростроителна компания Рекорд заминава за заводите на Michelin /Мишелин/ в Полша. Точно него избраха и си поискаха работниците от компанията, вече свикнали с по-старите модели от същата марка, но сега със съвременен дизайн и функционалност. “ В Michelin /Мишелин/ имат пълно доверие в избора на своите работници, защото преди няколко месеца изработихме и изпратихме друг – четириколесен електрически влекач, със специални изисквания на техническия отдел на известната компания. Мениджърите обаче се съобразиха с искането на своите работници и поръчаха да им разработим триколесен прототип на влекача. Ако бъде одобрен, Рекорд ще започне да заменя над 100 електрокара от по-старата версия на влекача“ - разказа инж. Георги Вълков, заместник директор на Балканкар Рекорд.
Малкият електровлекач ще работи в много тесни помещения на Michelin /Мишелин/, но той е пригоден точно за такива пространства. Машината може да направи завой на място, а акумулаторът е достатъчно мощен, за да издържи двусменен режим на работа. Скоростта на българския влекач е 17 км/ч. Това е доста висока скорост за този тип машини. Затова конструкторите са направили ограничение – при влизане в завой скоростта автоматично пада до 6 км/ч. Защото неопитен шофьор може направо да обърне триколесния електрокар. За удобство на водача новият триколесен електрокар има автоматичен заден ход. Така човекът слиза от машината, натиска копче на задната част на кара и тя бавно се приближава към вагончетата, натоварени с гуми Michelin /Мишелин/. С прецизност до сантиметър влекачът се закопчава за триопорния електрически влекач и машината може да потегли. Това се извършва само от един работник.
„Разработката на триопорния електрокар ни даде опит в конструирането на свръхлеки машини. Екип от 5 инженери вложи в тази 500-килограмова машина иновации, които ще ни носят конкурентни предимства в следващите години.” – счита инж. Георги Вълков.