Трябва да се осигури свързаност на туристите от местата за настаняване към културно-историческите забележителности в региона, за да се съчетават продуктите и по този начин да се стимулира икономиката. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на работната си среща в Хисаря с представители на местната власт в Област Пловдив. В дискусията участваха г-жа Ирена Георгиева, зам.-министър на туризма, г-жа Дани Каназирева, областен управител на Пловдив, г-н Пламен Панов, зам.-кмет по „Култура, археология и туризъм“ на Пловдив и г-жа Пенка Ганева, кмет на община Хисаря.
Министър Николова подчерта, че Хисаря предлага различни форми на туризъм, като балнео, конгресен, еко- и пешеходен, селски и ловен, а богатството на минерални извори допринася за развитието на СПА услугите в региона.
Тя цитира данни от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), според които общо над 61 хил. туристи са пренощували в местата за настаняване в община Хисаря от началото на 2020 г. до 22 август. Основната част от тях над 60 хил. са били български граждани. От началото на година в местата за настаняване в общината са пренощували над 240 руски туристи, близо 100 немски туристи, близо 80 украински туристи и над 70 турски туристи. Данните за област Пловдив показват, че от 1 януари до 22 август в местата за настаняване в областта са пренощували над 184 хил. туристи, от които над 162 хил. са българите.
Областният управител г-жа Каназирева благодари на вицепремиера Марияна Николова за организираната среща. По думите ѝ туристите са изключително чувствителни към темата COVID-19. И допълни, че Областният кризисен щаб работи усилено, за да се гарантира спокойствието в региона. „В последните две седмици виждаме спад в положителните проби“, съобщи областният управител.
Кметът на Хисаря г-жа Ганева каза, че общината е засегната от пандемията доста сериозно, но вече започва да се усеща излизане от кризата. Хотелите в града са пълни и се надявам това да продължи и занапред, коментира тя.
По време на срещата вицепремиерът обсъди с представителите на местната власт рекламирането на различните забележителности, места за настаняване и бъдещи инициативи в областта на туризма. Министърът подкани присъстващите да се включат с видеоклипове на малко познатите забележителности в област Пловдив, които след това да бъдат популяризирани в социалните мрежи.