Подобряване състоянието на пътната мрежа, поставяне на маркировка, обезопасяване на пешеходните пътеки, регулиране на светофарната мрежа и трафика са сред взетите решения от Областната комисия по безопасност на движението по пътищата в област Пловдив, която проведе второто си за тази година заседание.
„Само седмица преди старта на новата учебна година искам да акцентирам върху обезопасяването на районите около яслите, детските градини и училищата на територията на областта, заяви областният управител и председател на комисията Дани Каназирева.
Тя изиска да се извършва приоритетен мониторинг от страна на автомобилни патрули от органите на МВР в часовите диапазони при пристигане/тръгване от училище/, за което настояват и от РУО.
По думите на областния управител всяка една община трябва да се подготви и за есенно-зимния сезон, както и да осигури доброто поддържане на пътната мрежа.
За тази цел бяха разгледани и обсъдени постъпилите предложения от местната власт, както и набелязани необходимите последващи действия.
Мътна маркировка и пешеходни пътеки
Комисията прие предложението на областния управител за изграждане на повдигната пешеходна пътека на бул. „6-ти Септември“ с ул. „Георги Измирлиев“, за да се намали риска от ПТП при интензивния автомобилен поток.
За по-голяма безопасност и регулиране на скоростта край учебните заведения, там където не е направено и е възможно, комисията препоръчва да бъдат поставени „повдигнати пешеходни пътеки“. Ресорният зам.-кмет в община Пловдив Тодор Чонов коментира, че в момента тече обследване и маркиране по райони на пешеходните пътеки от специално създадена за целта група.
Комисията възложи на община Първомай да изготви проектно предложение за опресняване и възстановяване на хоризонталната маркировка и изграждане на повдигнати пешеходни пътеки в районите на учебните заведения в обсега на републиканската пътна мрежа в участъка на пътя гр. Първомай - кв. Дебър, което да бъде внесено за последващи действия в Областно пътно управление.
Друго разгледано днес предложение е свързано с изграждането на 4 „легнали полицаи“ в с. Калековец, община Марица, в участък от второкласен Републикански път II-56 с множество катастрофи през последните години . Препоръката е да се даде ход на изготвения проект от общината, дарен на АПИ и съгласуван с КАТ и ОПУ.
Състояние на пътища и пътни съоръжения
От Областна администрация ще предложат на АПИ да включи в инвестиционната си програма проектиране на нов двупосочен мост в община Калояново над р. Тикла. Мостът в момента е стар и тесен, строен е преди 80 години и е невъзможно разминаване на два автомобила. Създават се предпоставки за ПТП-та и като следствие от това, през годините е имало смъртни случаи.
Друго предложение към АПИ е да бъдат предвидени инвестиции през 2021 година за проектиране на асфалтов път за селата Лилкова –Ситово. Към момента пътя е насипан с натрошен камък и профилиран и се извършват само текущи ремонти.
За да бъде ограничена скоростта по централния път Асеновград-Смолян, преминаващ през с. Нареченски бани, областният управител предложи на КАТ камерата за скорост, намираща се на КЦМ / гр. Пловдив – гр. Асеновград / да бъде преместена и поставена на Републикански път II-86 в с. Нареченски бани на главният път до База 1. Предложението е по молба на кмета на Нареченски бани, който ще осигури средствата за преместването. Обсъден бе и алтернативен вариант – да се търси финансиране за монтиране на нова камера.
Регулиране на светофари и трафика
Въз основа на множество постъпили сигнали и предложения в Областна администрация, относно пътната безопасност в Пловдив, Комисията още преди месец е внесла предложение за становище в Общината при влизане от Асеновградско шосе в гр. Пловдив, от самата табела до кръстовището на ул. „Цар Симеон“, да бъде увеличена допустимата скорост на 70 км/ч.
В отговор община Пловдив се ангажира да изготви проект и да го съгласуват с КАТ.
Комисията одобри и предложение за поставяне на светофарна уредба на кръстовището на ул. „Родопи“ и ул. „Богомил“, поради намиращото се наблизко СУ „Св. Паисий Хилендарски“ и ДГ „Каменица“ , като препоръката е да бъде пешеходен. В момента текат необходимите процедури от страна на Общината и КАТ като се търси възможност за изграждането на съоръжението.
Предлага се и промяна в регулирането на кръстовището на бул. „България“ и бул. „Васил Априлов“ за завиване в обратна посока. Целта е да се избегне предпоставката за ПТП, когато има зелен светофар за идващите от Пазарджишко шосе и завиващите на дясно към моста на река Марица посока юг.
По предложение на Регионална дирекция „Автомобилна администрация“ – Пловдив комисията разгледа и одобри предложения за подобряване на регулацията с пътни знаци и светофарните секции за завой , с които да се разтовари трафика на кръстовищата на бул „Найчо Цанов“ с бул. „Христо Ботев“, на бул. „Асеновградско шосе“ и бул. „Найчо Цанов“, кръстовището на бул. „Менделеев“ с бул. „Санкт Петербург“, кръстовището на бул. „Христо Ботев“ и ул. „Авксентий Велешки“, кръстовището на бул. „Шести септември“ и бул. „Цариградско шосе“ – южно платно., както да се извърши корекция на тайминга за зелен сигнал на междинния светофар.
От множеството постъпили сигнали от страна на гражданите Комисията взе решение да се предприемат по-строги мерки и контрол от страна на органите на МВР, относно продължаващите гонки с автомобили и мотори в късните часове на денонощието в ж.к. Тракия - на бул. „Освобождение“ /по-конкретно участъка пред хипермаркети Кауфланд /, по бул. „България“ и бул. „Васил Априлов.
От становище на началника на сектор пътна полиция – гл. инспектор Венелин Младенов стана ясно, че сектор „Пътна полиция“ към ОД на МВР – Пловдив ще окаже пълно съдействие за подобряването на организация на движение на територията на Пловдив и областта.