Заради засиления инвеститорски интерес се налага да бъдат актуализирани конкретни стойности на административните такси, събирани във връзка с издаване на разрешения за строеж и удостоверения за въвеждане на обекти в  експлоатация, промяна на ПУП и др.
Предложенията за промени бяха обсъдени на работна среща, в присъствието на кмета на общината Павел Михайлов, заместникът му Владимир Маринов, началника на правния отдел Янита Илиева, главния архитект Атанас Недевски, директор „Финанси” Ивелина Стефанова, общинския главен счетоводител Пенка Димитрова, както и  началника на отдел „Местни данъци и такси” Тодор Запрянов. 
Нормативната уредба за таксите, събирани от Дирекция „Устройство на територията”  за дейностите, свързани с териториалното и селищно устройство, строителството и благоустрояването е на повече от десет години, остаряла е , затова се налага да бъде променена. 
С новата уредба се въвеждат максимални прагове на таксите за разрешения за въвеждане в експлоатация за производствени и складови обекти, които се изграждат на територията на община „Родопи”.  За производствени обекти с  разгърната застроена площ между 2000  и 4000 квадратни метра се определя максимален праг до 12 хиляди лева. До този момент уредбата диференцира строежите с обществен характер  с РЗП над 2000 квадрата и с производствено предназначение над 500 квадратни метра, като таксите се определят по формулата 700 лева+3 лева на всеки квадратен метър. Така  големи производствени обекти, които ще развиват дейност на територията на общината, за да получат удостоверение за въвеждане в експлоатация  по действащата в  момента тарифа,  трябва да плащат суми над 20 хиляди лева. 
За строежи с обществен характер, складово и производствено предназначение с площ до 2000 квадратни метра, максималният праг за такса за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация е 6 хиляди лева.
„Това е една от икономическите мерки, с които община „Родопи” има за цел да привлича бизнеса, който да инвестира в обекти и производство на наша територия. Общината трябва да  създаде и поддържа благоприятен бизнес климат, да осигури условия бизнесът да реализира своите намерения. За да има инвестиции, общината е тази, която трябва да създаде предпоставки”, коментира кметът на „Родопи” Павел Михайлов.
 „Основното в рецептата за привличане на нови инвеститори  е партньорството и доверието между местната власт и бизнеса” , изказа позиция и заместник- кметът Владимир Маринов. Той изрази съжаление, че мерките, които се взимат не са достатъчни, предвид тежкото състояние на икономиката. „Данъците в община „Родопи” са едни от най-ниските,затова не може да си позволим да намаляме ставките повече”, коментира Маринов.
Наредбата с направените предложения за изменения ще бъде публикувана на официалната интернет страница на община „Родопи” за срок от един месец. След това предстои промените да бъдат обсъдени и гласувани на заседание на ОбС „Родопи”.