1 850 000 лева са постъпилите средства в бюджета на Община Пловдив в резултат на дейността на ресор „Обществен ред“ . Това съобщи заместник-кмета Йордан Ставрев по време на преставането на отчета за извършената работа през последната година.
Особено важна е дейността, която се провежда при подрастващите от Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни. През годината са проведени редица превантивни мероприятия на тема: „Насилие и тормоз” от програмата „Училището – сигурна среда за децата” и по програмата „Училище за родители”. Работено е с 66 малолетни, непълнолетни и родители. Проведените консултации в центъра са 335. За отчетния период Местните комисии за БППМН от районите на града са разгледали 95 възпитателни дела.
Програмата Движение “Училището – сигурна среда за децата”, която е насочена пряко към учебните заведения на територията на града, продължава да се развива, като за изминалия период са проведени 126 урока в учебните заведения.
По думите на заместник-кмета Йордан Ставрев дейността на „Общинска полиция“ и ОП „Общинска охрана“ е от особена важност, защото съдейства за работата на общинската и районната администрации, пловдивския общински инспекторат, ОП „Паркиране и репатриране“. Общо отработените преписки (жалби, възражения и др.) до момента са 540, охранявани масови мероприятия – 268, подпомогнали са и са установили 17 лица, обявени за общодържавно издирване и други.
Системата за видеонаблюдение е допълнена с още 142 камери в Цар-Симеоновата градина, площад „Централен“, парк „Бунарджик”, Альоша, парк „Бели брези”, парк „Георги Кондолов“, многоетажен паркинг в район „Западен“, подлез „Чифте баня”, подлез „Водна палата”, подлез  бул. „Санкт Петербург”, Голяма базилика, ул. „Найден Геров”, бариера на Гребна база, бариери на Източна порта и ул. „Дондуков“.

87% е удовлетвореността на гражданите от дейността и услугите, които предоставя Община Пловдив към момента. Това съобщи секретарят Ангелина Топчиева по време на годишния отчет от дейността на администрацията. Данните са на база аноними анкети, които гражданите попълват и които се отчитат всяка година. Комуникацията с гражданите се увеличава и те все повече използват платформите freecall и официалния имейл на Община Пловдив – info@plovdiv.bg.

Според данните, които посочи Ангелина Топчиева, броят на общинските служители остава непроменен в сравнение с 2019. В финансирани от държавата са  353 щатни бройки, а от общинския бюджет -  216 щатни бройки. 2224 е общият брой служители в общинските предприятия, които обхващат дейността на общината във всички направления – чистота, сметосъбиране, сигурност, транспорт.

„От началото на мандата са проведени 229 конкурса, така че конкурсното начало е факт. 900 лева е средна брутна работна заплата“, заяви секретарят на Община Пловдив и допълни, че увеличение на заплатите с 10% е направено в началото на годината, като това е първото такова от 2012 година.

Сред новите неща, които Община Пловдив въведе през настоящата година за по-добра връзка с гражданите, са: контактният център, изграден на базата на единен телефонен номер 0800 112 32 за връзка и предоставяне на информация от структурите на общината на гражданите и порталът eGov box - благодарение на който служителите могат да работят онлайн и дистанционно.

Изцяло е създадена възможност за заплащане на местните данъци по електронен път (чрез виртуален ПОС терминал). Гражданите могат да получат и обобщена информация за своето финансово състояние от регистрите, поддържани от общината. По същия начин се издават и удостоверенията за наличието или липсата на задължения към общината.

Чрез интернет страницата Plovdiv.bg се поддържат и публичните регистри, даващи информация за дейността на администрацията като регистрите на договорите и разрешенията по наемните и приравнени отношения, на разпоредителните сделки, на даренията, на общинската собственост, на подробните устройствени планове, на разрешенията за строеж, на въведените в експлоатация строежи. По този начин отпада необходимостта за подаване на заявления за достъп до обществена информация.

Предстои да бъдат пуснати електронните услуги, които дават възможност за заплащане по електронен път на: наказателни постановления; глоби с фиш; уведомления за неправилно паркиране; таксите и цените на услугите по гражданско състояние, стопанските дейности и устройство на територията. Остава само да се сертифицират от БОРИКА.

„Община Пловдив има постоянна връзка с гражданите и бизнеса с цел едно по-добро управление. Администрацията е стабилна, компетентна и открита“, заключи секретарят Ангелина Топчиева.