Община Пловдив ще създаде търговско дружество, което да управлява транспорта на града и да отговаря за продажбата на билети и карти. Това заяви заместник-кметът по „Транспорт“ Тодор Чонов по време на отчета 1 година управление на мандат 2019-2023. Дружеството ще бъде с лиценз за превозвач, частните превозвачи, доставчици на услугата, няма да продават билети и ще им се заплаща на км/пробег уточни той.
В момента Община Пловдив подготвя провеждането на обществена поръчка за надграждане и модернизиране на системата за разплащане, като ще се въведат различни начини на закупуване на билетите, а именно чрез: SMS (като „Синя зона“), приложение от телефона, транспортни карти с презареждане на сумата, кредитни карти и дебитни карти, закупуване на билет от шофьора. Тестово вече беше внедрен и безплатен интернет в автобусите и спирките.
От нова година се подготвя да влезе в сила промяна в разписанието на градския транспорт, така че в пиковите часове автобусите да се движат през 10 минути, а в останалото време през 15. Актуализацията е съгласувана с превозвачите, предстои да се обсъди в Общинския съвет на Пловдив.
„Ще оптимизираме и транспортната схема, така че да няма препокриване на линии на определени спирки, а автобусите да достигат до крайните квартали. Средно 97% от курсовете по линиите се изпълняват, общо наложените санкции за неизпълнение на плановия пробег по съответните маршрути са 475 771 лв., а наложените глоби за пропуснати и спирки – 87 700 лв.“, посочи още Тодор Чонов.
Съгласно новият договор за 8 линии от градския транспорт, който предстои да бъде подписан, е заложено автобусите да бъдат с най-висок екологичен клас – ЕВРО 6. Предстои да се проведе обществена поръчка за превоз на пътници по автобусни линии от Областната и Републиканска транспортна схема.
8 100 м2 са пребоядисаните пешеходни пътеки пред училища и детски заведения до момента, съобщи още Тодор Чонов. По отношение на мерките по намаляване на трафика, той конкретизира, че вече е реализирана промяната в секциите за десен завой на 11 кръстовища, така че пешеходците и автомобилите да се придвижват безпроблемно. Предстои това да се направи за още 8 ключови светофарно регулирани кръстовища за подобряване на тяхната пропускателната способност. На още 24 кръстовища в града ще бъдат сложени камери за видеонаблюдение, чиито записи с нарушения вече се предават на полицията за предприемане на действия по санкциониране на нарушителите.
Въведена е автоматизирана паркинг-система и система за визуализация на свободните места на паркинг „Колодрума“. Така вече се регулира и входно-изходния режим в района на Гребен канал и стадион „Пловдив“, като са осигурени над 150 броя паркоместа за свободно паркиране по ул. „Ясна поляна“ и бул. „Марица-юг“.
По отношение на „Синя зона“ заместник-кметът коментира, че е увеличен нейният обхват с цел въвеждане контрол в паркирането, като са обособени нови 50 места на бул. „Марица“ – Юг. Броят на паркоместата в „Синя зона“ през тази година достигна 2500. Монтирани са 53 броя паркинг автомати за самотаксуване, като до края на 2020г. са предвидени още 10 броя.
До края на месец септември 2020 приходите от „Синя зона“ са 2 754 304 лв. , което е с 650 000 лева по-малко в сравнение със събраните средства за същия период за миналата година. Спадът се дължи на помощните мерки, които Община Пловдив предприе по време на извънредното положение и освободи от такса паркирането из целия град за 3 месеца.
Що се отнася до приходите на общинските паркинги: за септември 2019 са събрани 686 670 лв., а за края на септември 2020 – 490 569 лв., което е със 196 000 лева по-малко отново заради пандемията.
Предстои закупуване и на 2 броя газанализатори, които ще се използват за съвместни проверки с полицията за спиране от движение на автомобили, които не отговарят на стандартите за екологичност, допълни още заместник-кметът Тодор Чонов.