Каква храна искат да консумират хората над 65 години - колко солена или сладка да е, мека или твърда, дали да е пикантна. На тези и на много други въпроси търсят отговорите участниците в първия On-Line семинар, организиран по от проекта "ConsumerEngagementLabs" на Европейската комисия и Европейския институт за иновации и технологии (EIT - European Institute ofInnovationand Technology). Работата по възможни солидарни модели дава възможност хубавата храна да стане достъпна за повече хора от по-възрастното поколение.
В семинара се включиха 15 души, разпределени в 3 групи, и заедно с преподавателите от Университета по хранителни технологии гл. ас. д-р Рада Динкова, гл. ас. д-р Георги Тосков, гл. ас. д-р Ани Янева и проф. д-р Ангел Ангелов ще търсят новия хранителен продукт, който ще отговаря на кулинарните предпочитанията и здравословните нужди на хората над 65г.
Първата от 10-те On-Line видео срещи се проведе снощи /б.а. - на 3 ноември 2020/ в платформата Zoom. Всеки делничен ден до 17 ноември те ще дискутират основните характеристики на храната за хората от тази възрастова група.
„Участниците и ние с колегите, сме щастливи, че заедно ще създадем поне един нов и търсен продукт за хората на 65 и повече години, коментира Рада Динкова. - Проведените до момента On-Line срещи обещават ползотворна работа и интересно преживяване както за участниците, така и за колегите фасилитатори от екипа на УХТ.“
Партньор от бизнеса по проекта е фирма “Венец. Т” ООД, които в знак на благодарност, ще предоставят на всеки участник ваучер за една голяма кошница с чисти и здравословни храни.
Проектът се координира от Варшавския университет и включва поредица от семинари, в които възрастните потребители предлагат нови хранителни продукти, които впоследствие се разработват и представят на пазара от местни хранителни компании.
Стартиран е през 2019-а в 4 държави - Литва, Полша, Португалия и Испания, а през първата половина на 2020 г. е въведен в още 6 – Естония, Гърция, Унгария, Италия, Латвия и Словакия. Над 150 потребители активно участват в съвместното създаване на нови продукти, като през 2020 г. вече има реализирани 4 нови и продължава работата по още 7.