Информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания 0800 14 515 поднови функционирането си. За това информираха от Националната пациентска организация. Така ще се намали тежестта над лекари и пациенти в момент, в който здравната система изпитва сериозен натиск заради непрекъснатия ръст на заболели от COVID-19.
Линията е създадена от Националната пациентска организация, а технологични партньори са VIVACOM и CallFlow. Телекомът обезпечава безплатните обаждания, а платформата за обслужване на линията се предоставя в партньорство с CallFlow.
Горещата линия дава възможност за навременна и адекватна консултация със специалисти и допринася да се избягват ненужни посещения в здравните заведения. Тя осигурява на пациентите допълнителна информация и време с лекарите за обсъждане на въпросите, свързани с хроничните им заболявания и COVID-19. Всеки работен ден от 9 до 18 ч. лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания. При симптоми на COVID обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение.
„Ние, като пациентска организация, сме чувствителни много към случаите на отказ от лечение, както и за липсата на навременна информация и организация. Смятам, че с телефонната линия в помощ на пациентите ще помогнем и на техните лекари. Защото тази критична ситуация изисква инвестиция на усилия от всички“, допълва председателят на НПО д-р Станимир Хасърджиев.
„В момент, в който всички следим развитието на епидемията от COVID – 19, ние, във VIVACOM, приемаме като свой дълг да предоставим финансова и техническа подкрепа, за да можем да подпомогнем здравната система и да допринесем за намаляване на напрежението сред пациентите. Горещата телефонна линия е само един от начините, по които можем да сме полезни“, коментира Веселка Вуткова – директор Корпоративни комуникации във VIVACOM.
0800 14 515 от март до септември 2020 г.
Безплатният телефон беше създаден по време на извънредното положение, като от март до септември 2020 г. на нея са се обадили над 3000 души. Всеки трети е потърсил помощта на кардиолог, а всеки четвърти – на ендокринолог. Благодарение на телефонната линия, на 6 пациенти е осигурена спешна медицинска помощ, а на 12 е оказано съдействие да получат медикамент, който не се предлага в България. Един от 10 пациенти е имал нужда от психологическа подкрепа. Голяма част от пациентите, консултирани от психолога, са самотноживеещи или млади хора, останали без работа, както и пациенти с тревожност и депресивни състояния, вследствие на изолацията и социално-икономическата ситуация, в която се намират.
Петима са декларирали, че са жертва на насилие. На 37 пациенти без близки е оказано съдействие да получат топла храна и грижи в домашна среда от общините, в които живеят. На 43 пациенти е предоставена информация как да ползват социалните и здравните си права, а за 4 самотни родители е осигурена храна и продукти от първа необходимост, показват още данните за ефектите от линията 0800 14 515.