На фона на пазарните тенденции за повишаване на таксите при финансовите операции, особено на място, потребителите искат платежните им инст-рументи да са освободени от такси. Проучване на EasyPayсред 634 анкетирани показ-ва, че за 45% от хората най-важният показател за избор на платежна карта е липсата на такси. На второ място потребителите искат картата да е безконтактна, да не ходят в офис за заявка и съответно – получаване, на трето – да се издава бързо.

Нагласите всичко да се случва за кратко време и дистанционно са отражение на новата реалност, в която все повече сме принудени да получаваме стоки и услуги от разстояние. В тази ситуация компании като EasyPay имат възможност поради гъвкавата си и широкообхватна структура да предложат иновативни финансови инструменти.
Според проучването, проведено шест месеца след пускането на платежната EasyPay карта, близо половината от анкетираните са запознати с нея или вече я използват. Картата е от малкото на пазара, освободена от такси за поддръжка, заради което и 46% от участниците в проучването заявяват, че биха сменили настоящата си карта с нея.
Резултатите показват, че потреблението на платежни карти за разплащане онлайн е все още е слабо – само 9% от хората ги използват за покупка на стоки и услуги. Прави впечатление обаче, че 52% от участниците най-често използват картите си за плащания на ПОС, а 21% от тях са над 60-годишна възраст.
„За нас данните показват, че голяма част от хората са готови да предприемат след-ваща стъпка в разплащанията.И макар голяма част от българите да използват услугите ни на каса, ние сме готови да им предложим и други варианти за момента, в който решат да се дигитализират.Нашата платежна карта е свързана с Viber, в който потребителите могат да следят наличността си, да правят справки и бързо и лесно да споделят своя IBAN, за да получат превод по картата. В момента работим и по нова функционалност, свързана с плащането на битови сметки във Viber, която още повече ще улесни нашите потребители.“, споделя Георги Маринов – изпълнителен директор на EasyPay.
Компанията остава предпочитан посредник за плащане на битовите сметкикакто със своите 2500 офиса в страната, така и чрез системата си за дигитални разплащания ePay.bg.
* Проучването е проведено на сайта moitepari.bg в периода декември 2020 – януари 2021.В него взимат участие 634 потребители на възраст от 18 до 65 години, ос-новно от столицата и градовете с над 100 000 души (67%).