„Нови подходи за  адаптация и обучение при управление на интелигентни роботи“ - това е темата, която асистент инж. Васил Попов от Техническия университет – филиал Пловдив защити в докторска дисертация. Той е и първият доктор във вуза за 2021 година. В момента тук готвят докторски дисертации още над 30 докторанти. Да даде повече  разум на  четириколесния университетски робот KUKA YouBot се оказало доста трудна задача. Най-малкото, защото д-р Васил Попов трябвало да надгражда алгоритми в поведението му. „Дадох на робота нови познания за обработка на визуална информация чрез камера. Сега KUKA YouBot вече разпознава конкретни обекти, локализира ги и след това в зависимост от управляващия алгоритъм променя поведението си.“ - обяснява д-р Попов. Той кандидатства и печели проект по националната програмата за „Млади учени и постдокторанти“. Със средствата набавя за робота допълнителни сензори и техника, която да обучава изкуствените интелектуални алгоритми. „Звучи сложно, но вече съм убеден, че моите алгоритми могат да имат приложение в автономните превозни средства, в медицински приложения и при  качествен контрол. Целта на алгоритъма е успешно да разпознава, нови, непостъпвали входни за него данни до момента – тестови данни.“ - казва той.
    Д-р Васил Попов е част от международна общност на учени, които развиват алгоритмите за изкуствен интелект и приложението им в роботиката. Те интензивно обменят информация, за да постигнат по-добри резултати. Интересът към научна работа на асистента от Техническия университет – филиал Пловдив личи от броя на международните изследователи, които в своите разработки се позовават на негови резултати и го цитират. Той самият е публикувал разработките си за изкуствен интелект в научни семинари, конференции и списания. И в края на дисертацията вече има 13 публикации за изкуствения интелект.  Това бе част от задълженията ми като докторант, уточнява Васил Попов.
    През февруари 2021 година д-р Попов ще приключи и първата си изпитна сесия. Той обучава близо 60 студенти от специалност „Автоматика, информационна и управляваща техника“. В крайната оценка на всеки студент включвам и постиженията му в лабораторни упражнения и практики, а не само теоретичните знания, обяснява младият асистент. Би ли „скъсал“ студент по дисциплината роботика? „ Да: за посредствено отношение към предмета. Студентът може да не харесва роботиката като предмет. Но вложеният труд е личното отношение към изучаването на инженерната професия.“ - заключава асистент д-р Васил Попов.