Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив /АМТИИ/ открива от тази есен нова бакалавърска програма в професионално направление „Теория на изкуствата“, съобщи ректорът проф. д-р Тони Шекерджиева-Новак във видео интервю за „Под тепето“.
„Четиригодишната бакалавърска програма „Маркетинг и комуникации в изкуствата” е без аналог в България. Изготвена е от двамата ни водещи професори – проф. д-р Емилия Константинова и проф. д-р Любомир Караджов“, обясни проф. Шекерджиева - Новак. Тя припомни, че оповестената в края на 2019-та рейтингова система на МОН определи за пореден път направление „Теория на изкуствата“ в АМТИИ за номер едно в България.
„Маркетинг и комуникации в изкуствата” е единствена по рода си специалност, осъществена във висше училище по изкуствата в образователно-квалификационна степен
„Бакалавър“. Завършилите я получават необходимия пакет от знания и умения за успешна професионална реализация като маркетинг и PR специалисти на различни равнища в системата на културата и изкуствата – държавни, общински и частни институти и организации. „Тази специалност съчетава пиар и маркетинговата функция в артмениджмънта, в мандатната ми програмата са залегнали именно хибридните специалности“, подчерта проф. Шекерджиева-Новак. Тя е убедена, че така студентите получават знания в различни направления и имат по-голям шанс при бъдещата си реализация. Например, хибридна специалност дава възможност на завършилия АМТИИ да бъде учител по рисуване и музика. Ректорът припомни, че песента „My way“ /Моят начин/ записаха онлайн 15 студенти и преподаватели от АМТИИ и квартет „Интро“, като една от вокалистките, впечатляваща с чудесен глас, учи „Графичен дизайн и фотография“. Дистанционно се роди и още един адмириран от медиите и социалните мрежи продукт – студентката в Академията бесарабска българка Кристина Жечкова и „Интро“ сътвориха вълнуваща интерпретация на „Я кажи ми, облаче ле бяло“.
Всъщност АМТИИ бе първото висше учебно заведение в страната въвело обучение в онлайн среда буквално часове след обявеното на 13 март миналата година извънредно положение в страната заради Ковид-19.
„Дигитализацията беше важна част от моята предизборна платформа“, казва проф. Шекерджиева – Новак, която на 12 февруари отчете 1 година като ректор. Акцент от свършеното през първата мандатна година е и стартиралата реставрация на емблематичното за Пловдив „Жълто училище“. В АМТИИ бяха сформирани и 2 нови катедри - „Теория на изкуствата“ и „Дизайн”. „Пандемията затвори много врати, но пък се отвориха други,“ казва проф. Шекерджиева - Новак. „Оптимистичното идва от младите хора, които ни избират. Тази година всички университети приемаха по документи. А при нас дори младежите от гимназиите по изкуства и култура, имащи право да кандидатстват само по документи, се явяваха на изпити, за да гарантират мястото си в Академията. Ние изпълнихме на 130 процента план-приема“.
В интервюто пред репортера Таня Грозданова проф. Щекерджиева – Новак благодари на бившия ректор на АМТИИ проф. Милчо Василев за свободата на действие, която е давал на нея и колегите й заместник-ректори по време на неговия мандат, което е помогнало за придобиване на управленски умения.