Община Пловдив продължава предоставянето на грижа в домашна среда и разширява достъпа с нова социална услуга „Асистентска подкрепа“.
Новата социална услуга стартира през месец януари в изпълнение на Закона за социалните услуги. Финансирането е осигурено със средства от държавния бюджет. На територията на Община Пловдив се предвижда да бъдат обхванати над 800 потребители.

С предоставяне на „Асистентска подкрепа” ще се осигури ежедневна почасова грижа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, също и на хора в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност /без ЕР на ТЕЛК/. Броят часове се определя според индивидуалните нужди на всяко лице.

Предоставянето на социалната услуга „Асистентска подкрепа“ се извършва чрез служители, назначени на длъжност „Социален асистент“.
Кандидатите за заемане на длъжност „Социален асистент“ и кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да подават документи в сградата на Дирекция „Социални дейности“, ул. „Петко Д. Петков“ № 6а, всеки работен ден от 08:30 до 17:00 часа.  

Продължава изпълнението на Механизма за лична помощ по реда на Закона за личната помощ, като към 01.01.2021 г. в Община Пловдив потребители са над 1500 лица, за които полагат грижи 1800 лични асистента, назначени на трудов договор.

През 2021 г. Община Пловдив продължава да предоставя социалната услуга „Обществена трапезария“ по Проект „Топъл обяд“ с капацитет от 2700 места.
Лицата, които желаят да ползват социалната услуга „Обществена трапезария“ могат да подават (лично, чрез законен представител или чрез упълномощено лице) заявление–декларация /по образец/ в районната администрация по настоящ адрес.