Докато европейците карат по-малко, цената, която плащат за бензин, за да захранват автомобилите си, се повишава -  петролните рафинерии на континента стимулират износа, но произвеждат и по-малко гориво, съобщава Investor.bg, цитирайки Bloomberg.

Така нареченото crack spread или цената, за която бензинът се търгува спрямо цената на суровия нефт, достигна рекорд от 2017 г. в началото на април. Това помогна на цените на дребно да достигнат най-високите си стойности на сезонна основа от години в няколко от големите държави на континента, като Германия, Франция и Италия.

Поне една четвърт от блоковете за производство на бензин в петролните рафинерии в Северозападна Европа наскоро са били затворени за поддръжка или са претърпели непредвидени смущения. Това допълнително намалява производството в момент, когато рафинериите така или иначе преработват по-малко суров нефт заради пандемията.

 

„Има огромно търсене на европейския бензин и от други ключови региони“, каза Марк Уилямс, анализатор на петрол в Wood Mackenzie, добавяйки, че възраждащото се търсене в САЩ стимулира европейския пазар.

Когато миналата пролет в редица европейски страни бяха наложени блокади, търсенето на милиони барели бензин почти изчезна. Този път това не се случи въпреки нарастването на случаите в цяла Европа и наложените нови ограничения в пътуванията, ограничаващи използването на пътищата и съответно намаляващи употребата на дизел и реактивно гориво.

Европейският износ на бензин за САЩ се е увеличил с повече от 60% на месец през март и ще остане силен през април, показват данни на аналитичната компания Kpler. Доставките до Западна Африка също остават стабилни, като средното ниво е почти половин милион барела на ден през първото тримесечие на тази година. Нигерия също наскоро заяви, че няма да премахне субсидиите за бензин.