Ремонтиранато Околовръстно шоке на Пловдив е безопасно. Това увериха днес експерти от агенция "Пътна инфраструктура". Днес те извършиха проверка след като във вторник  ексерти  на Института за пътна безопасност отправиха остри критики за състоянието на ремонтирания път. 

Директорът на дирекция Десислава Паунова коментира, че в АПИ има обществена поръчка за цялостно проектиране на шосето, с разширение. То ще бъде с две платна за движение, със средна разделителна линия и с локални платна, където е необходимо. В момента се избира проектант, след това – изпълнител на поръчката, като новото строителство се очаква да започне след година и половина. През това време ще се търси финансиране.  Тя увери, че всички предложения за корекции на ремонтирания участък ще бъдат разгледани и при възможност Агенцията ще се съобрази с тях.

Шефът на АПИ Пловдив Атанас Ташков  похвали ремонтираното трасе.

"Минете  се по цялото трасе и си кажете мнението. За мен този път е страхотен. Европейски, с банкети, мантинели, нови настилки, ограничителни системи, маркировка", контрира Ташков. Според него твърденията, че ремонтираната отсечка е опасна, представляват внушения и спекулации. "В последно време явно това се търси - някой да негодува, да намира кусури, да разбунва духовете и да руши доверието в системата и институциите, което е некоректно", коментира шефът на областно пътно управление.

 

Тя увери, че всички предложения за корекции на ремонтирания участък ще бъдат разгледани и при възможност Агенцията ще се съобрази с тях.

Поставяне на мантинелите на повече от метър от пътя и гумени колчета по средата в участъка, където стана катастрофата по Великден – това ще препоръча Европейският център за транспортни политики на Агенция „Пътна инфраструктура“ след инспекция на Околовръстното шосе на Пловдив.

За разширение на мантинелите настояват и от Съюза на международните превозвачи, заяви днес след инспекцията изпълнителният директор на организацията Йордан Арабаджиев.

От Бизнеса за Пловдив са изискали Одитния доклад за приемане на участъка, добави Александър Стайков, като причината е да се изясни на каква база лицензираният одитор е издал препоръки мантинелите да се монтират така, че да стесняват визуално участъка.