Площадки за авариен престой на моторни превозни средства ще бъдат изградени на Околовръстното шосе на Пловдив, но мантинелите в новоремонтираните участъци остават. Това стана ясно по време на инспекцията, която направиха на Околовръстното кметът Здравко Димитров и инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.
На местата, където има възможност и имотите са общински, проектът ще бъде преработен и ще бъдат изградени зони за кратковременно спиране, удобни както за автомобили, така и и са камион или ТИР.
След рехабилитацията на пътя и поставянето на мантинелите се създаде напрежение сред жителите на близките населени места, защото според тях габаритите на шосето са се ограничили.
„Искаме да решим проблема и да потушим създалото се напрежение. Ние сме длъжни да реагираме. Не е приятно едно ново съоръжение, вместо да облекчи трафика, да създава проблем“, посочи Здравко Димитров. Според него първо е трябвало да се направи новото трасе, а след това да се рехабилитира старият участък. Той подчерта, че не е нормално локалните платна на Околовръстното шосе на София да са по-широки от Околовръстния път на Пловдив.
Кметът подчерта, че в момента, ако стане авария с автомобил, няма къде изтеглен, така че да не пречи на движението. „Правим всичко за хората и то трябва да има положителен ефект и да е работещо, за да се облекчи трафика. Пътната настилка е добра, но мантинелите ме притесняват“, коментира още той и съобщи, че от посока Асеновград на ден през кръстовището с Кукленско шосе преминават около 35 000 автомобила.
Според Здравко Димитров доизграждането на Околовръстното шосе трябва да продължи, както и завършването на вътрешния ринг, за да може транзитният трафик да се изнесе извън в периферията на града.
Инж. Досев акцентира, че предстоят ремонтни дейности и на останалата половина на Околовръстното шосе. Той заяви, че мантинелите са поставени с цел безопасност, като са спазени всички нормативни изисквания и няма да бъдат премахнати заради близкия напоителен канал, който създава опасност за движението, ако там няма ограничителни системи.
Той отбеляза, че трасето е с много подобрени характеристики, а изграждането на площадките за кратковременен престой, няма да окаже влияние върху крайната цена на ремонтните дейности.
„Транспортният пропускателен капацитет на това шосе е изчерпан отдавна и е необходимо неговото удвояване, т.е. по две ленти в посока. Вече имаме избран изпълнител за проектирането и очакваме съвсем скоро фирмата да ни предостави необходимите документи, за да сключим договор“, сподели още инж. Досев.
След проектирането на разширението предстоят отчуждителни процедури и такива за избор на изпълнител за извършване на строителството. Това обаче ще отнеме повече от 1 година.
„Направихме всичко възможно по Околовръстното да се преминава безопасно, преди то беше осеяно с множество дупки. Вследствие на гражданското недоволство и опасенията на хората, ще направим необходимото, за да удовлетворим техните искания и да изградим максимален брой площадки за престой“, посочи инж. Иван Досев.
Такива ще бъдат изградени и по участъка, който предстои да се ремонтира или това касае всичките 14 километра на шосето.
Площадките ще бъдат временно решение, докато започне да се изгражда четирилентовото трасе.