Сключеният договор от предишното ръководство за ремонт на 15 вагона е на стойност 27 млн. лева. На практика цената излиза колкото за нови. Това е абсурдно и по тази причина е възложена проверка. Ако АДФИ открие нарушения, ще сезираме прокуратурата.
Това обяви в Пловдив служебният транспортен министър Георги Тодоров. Той откри нова изпитна зала в жп управлението, която щяла да гарантира безпристрастност при провеждане препитванията.
"Целта е да няма инциденти и закъснения на влаковете, защото това води до отлив на клиенти и сваля услугата надолу", коментира министърът. Той се надява новото ръководство на БДЖ да бъде вписано, за да стартира своята оперативна работа.
Георги Тодоров заяви, че познава министерството, което в момента ръководи и не е установил при встъпването си безкрайно големи изненади. По думите му загубите в БДЖ са в размер на 20 млн. лева.
Министърът заяви, че се готви нова концесия за летище "Пловдив". Процедурата била сложна, не ставала за 2-3 седмици. Трябвало да се разгледат най-различни варианти, за да се избере най-доброто. Анализът щял да посочи на какво да се наблегне - на гражданските полети или на товарните. "Летище "Пловдив" е стратегическо", посочи министърът.
Той заяви, че се извършва проверка и на концесията на централна гара в Пловдив, която е дадена на транспортния бос Миролюб Столарски.
Шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски пък обяви, че чакат строително разрешение от община Пловдив, за да започнат изпълнение на пробива под гарата. Внесени били в градската управа два варианта за идейни проекти на бъдещия Бетонен мост и се чакало становище на местната власт.